epoxy fuge til køkkenfliser?

som jeg har læst på nettet er denne type fuge rimelig ny på markedet.
Vil det være en fordel at bruge sådan en type fuge til køkkenfliser på væggen, fremfor almindelig fuge?
Vi har en forgang med fliser og en LIP fuge nu, og jeg syntes fugerne er svære at holde rene, selv med krads rengøringsmiddel og har tænkt på at fjerne den gamle fuge og ilægge Epoxy fuge istedet for, som jeg kan læse skulle holde sig pæn resten af dens tid?
hvad mener i?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Epoxy fuge i badeværelset. Og jeg har aldig nogensinde haft et badeværelse der har været nemmer og holde ren.
Og ja i forhold til rengøring så er det også nemmer og gør ren.

Der er fordele og ulemper ved begge slags fuge. Epoxy fugen er nem og holde ren og holder længer, men den er tilgengæld svær og kræse ud hvis man gerne vil skifte fugen. Og omvendt med alm. fuge.

Det er også lidt mere besværligt og arbejde med. Jeg forslå at du kigger på nogen videoer og forstå tekniken bag hvordan det skal lægges, og vigtiger inu hvordan man man fjerner/renser fliserne for det overskydene fuge.

Jeg taler af erfaring. Da jeg havde lagt fugen, og fliserne skulle renses for overskydne fuge så læste jeg op på det. Det var forsent, og det var et helveds arbejde og komme igennem. Men det lykkes til sidst.
Var det ved nye fliser du lagde fugen?
Jeg tænker bare at hvis jeg skal fjerne de gamle fuger med en multicutter, hvor dybt skal jeg så ned?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det var ved nye fliser.

Det er længe siden, jeg kan derfor ikke huske hvor meget mm fuge der skal imellem fliser mere.
det er også underordent. ER sikker på det står på produktet. Det vigtigste er at vide om det virkelig fungerer så langt bedre end alm fuge ift rengøring og syn
Det fungere meget bedre ift. rengøring. Epoxy fuge og klæber er i mange brugt i slagterier og andre steder hvor der er høj krav til hygiene.

Den vejledning jeg fik i forheld til og gør fliserne rent for overskydende fuge var ikke god. Jeg fandt nogen youtube videoer som var meget bedre.

Det er smartest og lægge fuge i et lille område adgange, og tøre overskydene fuge af i samme lille område adgangen. Have ca. 2-3 spande med rent vand. Dyb svampen i nyt vand imellem hvert gang du tøre flisen af.

Det er noget virkeligt satans klisteret stads.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også