Isolerings plader til kælder (pris)

Hej Alle

Jeg skal igang med og isolere kælderen indefra.

Jeg har tankt at det skal gøres med, multipor/gasbeton.

Der hvor jeg kommer til kort er prisen.

Jeg har kigget på Yton og H+H
Begge producenter har 2 versioner. Den ene version koster omkring 80-90 kr. pr. plade. Og bliver kaldt, Ytong multpore eller H+H Comfortplade

Den anden version koster ca. 40 kr. pr. plade. Og bliver kaldt Ytong plader eller H+H plader.

Der må vel selvfølgeligt være forskel, siden der er forskel på prisen.
Men kan jeg bruge de billige til isolering?

Jeg troede at det bare var gasbeton man isolerede, eller er det et bestemt type?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt gasbeton isolere det som er forskellen på de to plader er deres evne til at optage og transportere fugt.

De billige plader dur ikke i et miljø med fugtpåvirkning udefra som du typisk vil have i en kælder. Så hvis du vil have et holdbart resultat er det nok bedst at betale prisen for de plader der er beregnet til opgaven 

Ask
Ok. Det er jo sindsygt dyrt.

Er der et billiger alternative?

Og hvor køber i andre det, og til hvad for nogen priser?

Specialmaterialer er generelt dyre. Det er ligesom bare vilkårene. Jeg brugte en hel del penge på kalkmørtel, fugtbestandigt flydemørtel, silikatmaling mv da jeg lavede min kælder.

Desværre er der ikke så meget at gøre hvis du vil have noget der holder og ikke skaber skimmelsvamp 

Ask
askholme skrev den 17-03-2020 14:22:40

Specialmaterialer er generelt dyre. Det er ligesom bare vilkårene. Jeg brugte en hel del penge på kalkmørtel, fugtbestandigt flydemørtel, silikatmaling mv da jeg lavede min kælder.

Desværre er der ikke så meget at gøre hvis du vil have noget der holder og ikke skaber skimmelsvamp

 Jeg kan nu godt forstå at special matrialler er dyr. Jeg er ikke ret nervøs for fugt, man mere isolerings værdigen.

Jeg må prøve og se om jeg kan finde dem billigt eller et andet altanativt
Annonce
Jeg har kigget på nogen andre muligheder.

Isovere har et interresant løsning. Den ene er at man isolere med ISOVER flex ,Formstykker eller ruller og mur det op med letbeton. kunne dette her være en mulighed?
Hvad med den metode der bliver brugt til udvendig isolering. Hvor man tager formfaste rockwool og pudser den op med puds. Kunne det være en mulighed?
Her er et link til den sidste forlag link

Når jeg har kigget på producenternes hjemmesider, så har jeg faktisk aldrig forstået, hvorfor de ikke forslå løsningen med minarald uld og puds ovenpå. Når det bliver brugt til udvendig isolering, hvad gør at det ikke kan bruges til og isolere inde fra?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis