Bruseniche - gulvfliser går ikke ind under vægfliser...

Hej alle

Jeg har haft en proff murer til at lægge gulvfliser og opsætte vægfliser i mit badeværelse.
Nu ser jeg, at der inde i selve brusenichen er et stykke, hvor gulvflisen ikke går ind under vægfliserne. Det gaber ca. 3 mm... Så hvordan får jeg lagt en pæn gummifuge imellem gulv og væg? Tanken var at fugen skal være hvid ligesom væggen.

Se vedhæftede billeder.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ringer til murer firmaet og så kommer de og gør deres arbejde færdigt.   
Jeg forstår ikke helt problemet. Er det ikke meget almindeligt at opsætte vægfliser før gulvfliser? Så bliver der en fuge fuge langs væggene. Er det ikke også almindeligt med skrå- eller runde kanter på fugemassen, så det dækker lidt af af flisen i hjørnerne?

Søren O
Det kan godt være, at nogen opsætter vægfliserne først. Det kunne jeg aldrig selv finde på. I så fald får de en vandret gummifuge fra gulvflisen og hen til væggen. Her hos mig, er gulvfliserne lagt først. På den måde får jeg en lodret fuge hvor vandet løber af. Det er et helt bevidst valg, og desuden synes jeg det er langt pænere. Jeg har heller aldrig hørt om nogen der har opsat sokkelfliser først, og så gulvfliser til sidst.

Uanset hvad, så skal det jo være konsistent. Så der kan laves en pæn og ensartet fuge, med ordentlig vedhæftning. Det har jeg svært ved at se, at jeg kan få her. 
Det kan fint lade sig gøre at sætte vægfliserne op først og dernæst gulvfliserne. Mureren sætter den første række vægfliser op ved at lægge en gulvflise og en fugesnor under den første række. Når gulvet så lægges er der plads til både flise og en lodret gummifuge. Det er tydeligvis ikke sådan det er gjort hos dig. Få mureren til at lave de manglende fuger. 

fase
Mine erfaringer kommer primært fra almennyttigt boligbyggeri, men i den kontekst ser det desværre helt normalt ud. Der mangler selvfølgelig en gummifuge, som har en hældning på omkring 45 grader mellem gulv og væg, men det er jo lidt noget øjebæ.


Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis