Fugt i ydervægge

Hej.

jeg har fået sandblæst den gamle vandskuring og maling af mit hus, for at få det filset og malet igen.

efter Sandblæsning er der nogen af mursten og fugerne der er fugtigt på en af mine gavle, den gavel der er mest udsat. det er ikke opstigen fugt da fugten først begynder 2,5 m over jorden.
er der noget særligt jeg skal gøre ved denne gavel inden jeg begynder at fils igen¿
for at undgå denne fugt.
huset er 150 år gammelt

og nej de er ikke våde efter sandblæsning 🙂
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det koldt loft eller opvarmede rum? Slagregn kan være hård ved en uopvarmet mur/gavl. Alternativt fugt indefra. Hvordan ser det ud med isolering og dampspærre ift gavlen? 

Mvh Troels
Det er et udnytte luft rum, vi har soveværelse på den anden side af muren.
Jeg kender ikke standen fra dampspærrern men jeg ved at der er en,jeg tror at det komme ude fra og ind da det jo er et gammel hus og gavlen er meget udsat for vind og vejer.

Har overvejet at krasse fugeren ud i det våde område og om fuge dem inden jegfilser
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også