Kedelig krydsfiner væg

Hej
Jeg har en kedelig krydsfiner trævæg på min bagtrappe. Men man kan se skruerne og hullerne mellem bredderne.

Pladerne er sat op for at skjule rørføring udenpå en betonvæg. Men jeg kunne godt tænke mig at det blev lidt pænere evt pudset lidt op. Træpladerne støder op til nogle beton vægge i kælderen. og jeg kunne godt tænke mig det lignede hinanden og ikke et kedeligt og billigt udehus.

Mit spørgsmål er så; kan man hurtigt spartle huller og ujævnheder op og så pudse direkte på træ pladerne? Jeg vil nemlig helst undgå at skulle montere gips plader og tapesere osv. Dels fordi der ikke er så meget bredde at give af på bagtrappen dels fordi man nogle steder skal stå 3 meter over trappen for at nå til loftet.

Alternativt; kan man male med en bestemt slags maling så det skjuler spartlingerne og reperationerne?

Håber I kan hjælpe mig med nogle fif

På forhånd tak

Mvh
Jan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler desværre på at du kan fixe det på en måde der ikke ærgrer dig i længden. Du kan ikke spartle - det vil revne. Du kan nok bruge akrylfuge, men det vil synke, så det kræver nogle omgange, og det er ikke sikkert man får et ens look mellen fuge og plade. Der findes et vævsprodukt der hedder problemløseren. Har ikke brugt det selv. Alternativt findes der mange forskellige typer af tynde vægpaneler du kan tjekke ud. 

Mvh Troels
skruehullerne bør du fint kunne spartle, men mellemrumne ville jeg nok lukke med noget fleksibel fuge. Atlså ikke en standard maler akryl fuge men noget ms-polymer lignende der både er fleksibelt og overmalbart.
Også ville jeg nok overveje en strukturmaling for at skjuleovergange endeligt, men det skaber naturligvis ikke helt det samme som glat beton

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også