Idéer til skab til gruppetavle

Hej LDS’ere

Jeg står foran at skulle have fibernet ind i huset og ville gerne have det ind ved gruppetavlen, så jeg kan samle router, switch med mere i det område af huset - og så få det gemt væk på en pæn måde.

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe et 80x60 Ikeaskab og save det til så det passer i dybden (se billede). Derefter sætte et lignende skab op til højre for, til kemikalier og alt det andet “lort”, der i dag hænger på væggen.

Tavlen er dog monteret over et bord og helt ind til væggen i den ene side.

Hvordan sikrer jeg den nødvendige tilgængelighed, samtidig med at få det gemt pænt af vejen? Det giver umiddelbart kun mening at hængsle det i venstre side (angivet med prikker), men så vil lågen (selvom den er åben) jo være lidt i vejen for eltavlen (har læst at der skal være 1 meter frirum foran tavlen i heletavlens bredde/højde).

Gode id​éer modtages gerne!

Hej LDS’ere Jeg står foran at skulle have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
erikh skrev den 16-03-2020 23:01:14

hyldeknægte og magnetlåse bliver nemt noget gøjl
har du overvejet et fransk ophæng

Jamen, det her forum er jo så nice! Det er jo oplagt...! Tak. 

erikh skrev den 16-03-2020 23:33:26

og................ lige en hurtig tanke
den liste der skal side på vægen, kunne den limes op ?
så slipper du for at bore huller
hvilken lim der evt. kan bruges er der nok andre der bedre kan råde dig

 Det er måske ikke en dum tanke, men nok noget jeg lige vil overveje en ekstra gang. Ramme + låge kommer nok til at veje omkring 20 kg, så jeg ved ikke helt om jeg vil have “ro nok” i sindet til at prøve den slags af... 

Som jeg skrev tidligere Tag dæksel af gruppe tavle og se hvor rørene er koncentreret. Og bore så huller til plugs helt igennem liste til " fransk ophæng" VED SIDEN AF RØRENE.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-03-2020 18:47:45

Som jeg skrev tidligere Tag dæksel af gruppe tavle og se hvor rørene er koncentreret. Og bore så huller til plugs helt igennem liste til " fransk ophæng" VED SIDEN AF RØRENE.

 Hehe, det bliver det sandsynligvis også til. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis