Montering af plexiglas i dør, udhus

Hej,
Jeg står for at lave en dør med to ruder af plexiglas.
Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal montere plexiglasset på dørens "ramme". Jeg prioterer højere at det er nemt/hurtigt end at det er pænt. På nettet har jeg fundet frem til følgende muligheder: det skulle være muligt at bore hul i plexiglas og på den måde montere glassene med skruer i (men det lyder til at det rimlig nemt kan gå galt, og glasset vil revne), anden mulighed er at sætte det op med nogle glasbeslag og sidst er der at følge samme fremgangsmetode som når man laver vinduer og lægge det ind i en ramme med glasbånd om begge sider af det, samt glasliste. Med sidstnævnte får man tydeligvis det mest gennemførte resultat, men jeg vil helst ikke bruge så meget tid på projektet. Er der nogen der har erfaring medde to andre, eller har andre forslag til hvad jeg kan gøre?
Jeg ser frem til at høre fra jer :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja huller i plexiglas, kan nemt ende med revner..

Jeg lavede et vindue i et lille skur, dog med almindeligt vindusglas, men metoden kan fint bruges til plexiglas også.
Bankede bare en liste, på hver side af glasset, og brugte glasbånd på begge sider af glasset.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svar! Det vil jeg gøre :) 
..og har man ikke glasbånd, kan en tube klar silikone-masse på begge sider af glaslisterne fint bruges i en snæver vending - så det bliver vandtæt.
tak for tippet :) glasbåndet er nu i hus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis