Deaktiver naturgasfyr for at afmontere radiator

Hej allesammen,

Jeg vil i forbindelse med en mini-renovering af vores entre afmontere en radiator i en periode så jeg kan  arbejde på væggen bag radiatoren.

Som jeg forstår det skal jeg 1) slukke for naturgas fyret, 2) tømme kedlen 3) afmontere radiatoren og sæt prop på radiator rørene, og 4) genfylde fyret og tænde det igen. Så er der varme på resten af huset. Lad mig endelig høre hvis jeg har misforstået noget.

Spørgsmålet er: hvordan tømmer og gengylder jeg fyret?

Vi har et Bosch Condens 5000W væghængt naturgas fyr. Det ser således ud:

Ifølge manualen bør der være en på og affyldnings ventil under fyret. Men jeg har lidt svært ved lure hvor den egentlig er. Her et billede fra manualen og fra nedenunder fyret:


Det ligner men kan tilkoble en slange el.lign. på plastik stykket med rødt i billedet. Er det mon ventilen jeg leder efter?

Alle tips og tricks er velkomne. Jeg er lidt på udebane men har sat mig for at få styr på mit fyr ;)

Hilsen
Martin

Et styk hus. Massere af gå-på mod. Ti tommel fingre. Et mål om - en dag - at blive kaldt "handy".
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er sandsynligvis der du sætter vand på.

fase
Dit tastatur er gået i stykker      eller skriver med hvid skrift. Sluk for fyret og tap vand af til trykker er nul og åben luftskruen på radiatoren så der kan komme vand ud af den. Demonter radiator (der kommer sikkert noget sort vand ud). Skift radiatoren eller sæt propper på rørenderne/fjern rørene og afprop hullerne. Fyld vand på og luft ud. Start fyret.

fase
Jeg er sikker på at påfyldning er længere nede end billedet viser. Prøv med et billede fra lidt afstand så man ser lidt længere ned OG også under varmvands beholder til højre. Der sidder sikker en lille stykke slange med en hane i hver ende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis