Nye vinduer - Velfac, Outline, KPK eller Klarvinduer?

Skal have udskiftet 14 vinduer i mit hus.

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige vinduesproducenter?

Skal man holde sig fra Velfac?

Især Klarvinduer har jeg svært ved at finde nogle der har erfaringer med...

Velfac er ca. 100% dyrere end klarvinduer, får man hvad man betaler for, eller er det branding?

Hvordan fordeler Velfac, Outline, KPK og Klarvinduer sig kvalitetmæssigt?

Jeg synes det er en jungle!

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skiftede 2 vinduer sidste år, fra vinduesgrossisten. Dem er jeg fint tilfreds med. Jeg ville klart besøge de forskellige showroom og kigge på design og finish. Jeg fortryder dog at jeg valgte 3 lags, syntes det tager for meget lysindfald. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Vi har fået skiftet 1 fordør,1 tersasedør og 14 vinduer (3 af dem er fra gulv til loft). Vi valgte KPK, og er rigtig godt tilfreds :) 
Øhh at 3 lags skulle tage lysindfald, den var godt nok ny.... om der er 2,3 eller 4 lag så strømmer der altså den samme lysmængde ind... tænker nok nærmere at ruderne trænger ti” at blive vasket 🥳
Vi har næsten skiftet hele vejen rundt..  Det er KPK. Valget var tilfældigt, fra starten, men vi er fortsat, da de er fine, og yder god kundeservice.
Jeg kan kun anbefale 3-lags. Eneste minus er at de dugger udvendigt(afhængig af vejret) men det er tegn på god isoleringsevne.
Vi har en enkelt dør med 2-lags, da en tømrer mente det var rigeligt.. Der er markant kuldenedfald, i forhold til de andre med 3 lag..
Jeg har ikke erfaring med andre.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Uldal, jeg tvivl såmænd ikke. Det er mere om de er prisen værd, ift. Nogle lidt billigere der måske er helt fin kvalitet alligevel  

KPK! Dem får jeg lige et tilbud fra 🙂

Mfrost - der kommer mindre lys igennem 3-lags, helt ned til 74% hvorimod 2-lag er 82%

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Kpk er, mig bekendt, produceret i DK.
Ja, der er nogle der anbefaler 3-lags, på nordsiden, og 2-lags på sydsiden..
Kpk forhandles mest via tømrere.. men min lokale XL er flinke til at få priser fra dem.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Lyhne, jeg tror nu kun det er træ/alu de laver i DK. 

 

med henssyn til 2 eller 3 lags så er jeg ikke et sekund i tvivl gå efter 3 lags de isolere lang bedre end 2 lags i flg glasfakta.dk isolere 3 lags i runder tal dobbel så godt som 2 lags... jeg har selv 3 lags og har nu efter 6 år ikke en enste gang kunnt konstatere dug på indvendig side af ruden det kan man ved 2 lags.....
mfrost skrev den 16-03-2020 10:58:31

med henssyn til 2 eller 3 lags så er jeg ikke et sekund i tvivl gå efter 3 lags de isolere lang bedre end 2 lags i flg glasfakta.dk isolere 3 lags i runder tal dobbel så godt som 2 lags... jeg har selv 3 lags og har nu efter 6 år ikke en enste gang kunnt konstatere dug på indvendig side af ruden det kan man ved 2 lags.....

 Når nu du selv nævner glasfakta. Så har de en artikel om 3-lags vs. 2-lags. Der er 2-lags anbefalet i alle renoveringer i huse fra før 1985. Mit er fra 1934 :)

Læs artiklen her


Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis