Dampe egetræs lister lige ?

Hejsa

Til et projekt med en specialdesignet lampe har jeg brug for at få to stykker høvlet egetræ til at blive helt lige.

Og har listerne ligget i spænd to uger men det ændre ikke på at der er et 3-4mm stort mellemrum hvis man løsner tvingerne.

Jeg har overvejet om man kunne fremme processen ved at gøre dem våde eller dampe dem. Men hvordan forgår sådan noget og hvor meget skal der til. De fleste artikler om damp handler om at træet skal bøjes relativt meget, men jeg har kun brug for at få dem helt lige.
Der står også nogle steder at det kan være problematisk at dampe allerede tørret træ, men at man måske kan hvis man gør det vådt først ?

Nogle der har et godt råd til hvad jeg kan gøre i praksis

Ask
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det ville have været bedre at tørre det i overmål, og så rette det til bagefter.. det er ulige nemmere at holde en krumning "lige krum" da den støtter sig selv.. end at holde noget lige, der var krumt fra starten.. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har ikke tørret det men købt færdige lister :-) så den del bliver svær. Spørgsmålet er mere om jeg har en chance med det jeg har eller om det bliver umuligt 

Ask
Jeg tror ikke på det.. men @maskinsnedker eller @Rantzau - kom med et bud?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis