OSB plader / splinter

Sidste år lavede jeg en masse hylder på værkstedet, og havde egentlig købt OSB plader til formålet. Men da jeg kom hjem med dem, fandt jeg ud af at de var fulde af splinter! Så jeg byttede dem til krydsfiner plader i stedet.

Nu skal jeg så til at beklæde væggene i garagen med plader. Man ser jo alle steder, at folk bruger OSB plader - de er også noget billigere end krydsfiner. Plus jeg synes faktisk de er pænere. Men hvordan undgår man alle de splinter? Synes ikke rigtig nogen skriver noget om det, men jeg kan vel ikke være den eneste som ikke ønsker at blive fuld af splinter i fingrene når jeg rører ved væggen.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har beklædt vores indvendige vægge i garagen med 11mm OSB plader fra den lokale trælast (Fog i Ølstykke) og jeg har ingen problemer med splinter overhovedet. Mon ikke du bare har været udsat for nogle plader i en dårlig kvalitet?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 15-03-2020 07:28:32

Jeg har beklædt vores indvendige vægge i garagen med 11mm OSB plader fra den lokale trælast (Fog i Ølstykke) og jeg har ingen problemer med splinter overhovedet. Mon ikke du bare har været udsat for nogle plader i en dårlig kvalitet?

 Du har nok ret - jeg prøver at køre der over (bor selv i Stenløse). Dem jeg købte var fra den lokale Jem & Fix, men jeg troede bare OSB plader var sådan. :) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis