Stiga Villa Royal - Går i stå efter ca. 20 min. drift.

Hej!
Jeg har en Stiga Villa Royal der efter ca. 20 min. drift går i stå. Herefterkan jeg ikke starte den igen. Venter jeg 10 min. kan jeg hoste den igang igen men dør så kort tid efter igen.

Den har lige være til service med henblik på netop dette problem. De har renset karburatoren og sat nyt tændrør i. Det har desværre ikke hjulpet.

Er der nogen her der kan give et godt råd. Det er en Stiga med manuelt gear fra 2008.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en lille traktor, som gjorde det på samme måde.
Tændspolen blev skiftet, og problemet var væk.
Men om det er det på din, er jo ikke sikkert?

Venlig hilsen
Knud
Ja tændspolen er et godt bud, som nævnt ovenover her.

Du kan jo tjekke om der er gnist når den ikke vil starte, og kikke, er tændrøret vådt, når den ikke vil starte mangler der gnist, er det tørt mangler den benzin, tjek evt om udluftningen til benzintanken virker så.

Har du prøvet med nyt tændrør, et billigt tiltag der ofte hjælper, på drifts og startproblemer.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svar. Jeg vil prøve jeres gode råd. Virker det hører I ikke fra mig igen...og ellers vender jeg tilbage :o)
Hej igen

Har nu skiftet tændrør, tændspole, renset karburator, ny benzinslange og motoren holder sig i gang i 12-13 min. Nu er den helt død og der er ingen gnist på tændrøret.

Hvar ligger der under svinghjulet at EL-ting?

Kan nogen hjælpe?
Hvad med de forskellige nødstop, sæde, kobling, knive. er et af dem defekte, eller en kortslutning i ledningsnettet, evt til stell, så er der jo ingen tænding.
Du kan jo prøve at afmontere stopledningen, og se om der er gnist.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svar. Jeg vil prøve at finde fejlen den vej rundt. Tak for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis