Lampeudtag/Hjælp

Kære forum.
Håber i vil bære over med mig- Er absolut nybegynder og har meget lidt erfaring med gør-det-selv projekter. Om ikke andet har jo dog mod på at prøve.
Er ved at lave noget i et nyt (gammelt) hus, hvor der nu skal monteres lidt lamper i stuen. Der er to forskellige "udgange" i loftet. Det ene udtag er umiddelbart meget traditionelt- Det andet er bare et lille hul i loftet, hvor der hænger lidt ledning ud, samt en krog. (se billeder)
Sagen er den, at der skal trækkes en ledning til en fatning, som der så kan hænge en lampe i. Jeg vil allerhelst trække ledningen fra det udtag, som ses på billede et, da det er tættest på hvor lampen skal hænge. Men i og med at der blot er et hul i loftet, skal der vel monteres noget dæksel af en art?
Jeg har kikket lidt rundt på nettet, og synes noget ala det her, kunne være en pæn løsning: https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-lampeudtag/p/daeksel-for-lampeudtag-med-sideindgang?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20Comlyn&utm_term=&utm_content=Shopping&gclid=CjwKCAjwgbLzBRBsEiwAXVIygCoBHXF5MWrI0yqYcY3IcyzF53cDuuKQn8aQUJ8L36DIHzgDJ1ZpFxoCM0MQAvD_BwE

Men kan det overhovedet monteres der? Går ud fra det er sådan et "klik" system, som kræver at der er en base monteret først? Skal jeg have fat i noget helt andet?
Håber i vil hjælpe en glad amatør. På forhånd tak:)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne gøre det, at du skruer krogen ud og monterer en multiroset som vist i linket. det du henviser til kræver en dåse til at montere et lampeudtag i.
Multiroset

fase
Ja, den monteres direkte på loftet.
Ja til spørgsmål nr. 2

fase
Dejligt!
Du skal have tusind tak for hurtig og præcis hjælp:-)
Den du selv har link til er kun dæksel. Skulle du pynte på den som du har på første billede lunn du montere lampeudtag LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis