Forskyde afløb til toilet

Hej.

Jeg er igang med, at renovere vores toilet. Der skal opsættes væghængt toilet istedet for et stående. Afløbet sidder for langt ude i gulvet, det resultere i at cisternen kommer i karambolage med et vindue.
Jeg kan kun finde excentriske afløb der forskyder 40mm, hvor det gerne skulle forskydes 60-80mm. Må jeg korte det eksisterende afløb af, og eventuelt montere 2 x 45 grader samlinger, som får mit afløb ind til væggen? og i så fald, må disse samlinger støbes.

Jeg er ligeledes begrænset af vandrørende mellem væg og afløb, detfor jeg har de to 45 grader bøjninger i tankerne.

Se vedhæftet billede
Hej. Jeg er igang med, at renovere vores toilet.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Geberit afløb har en diameter på 90 og ikke 80.
 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

I øvrigt er det klog at have cisterne med stativ, inden man laver afløb. Så fastgøres den på væg i den rigtige højde, dybde osv.  og man får afløb til at passe. Når så der er støbt lidt ned omkring rørene, fjernes stativ og støbning af gulv kan laves færdig.
Det er ikke nemt at få det til at passe sammen bagefter på den lille plads der er under udløb.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Eller skru en lægte på væggen til der hvor de to beslag skal sidde og ryk stativet lidt ud fra væggen. så kan du redde lidt plads til vandrørene.
Et godt tip, hæv stativet med 2cm hvis du skal have klinker på, de fleste sokkelklinker vil rage på bunden af toiletskålen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Mange tak igen for hjælpen og de gode indputs. Jeg ente med at aflevere cisternen tilbage og få den korte udgave, 82cm istedet for 114. Den kan jeg bygge lige så dyb jeg vil, uden at den rager ud foran vinduet. Havde en maks byggedybde på 18cm incl. Beklædning, så budgettet var stramt. Afkortet afløb og med en excentrisk forskydning bliver den korte model kun 3-4cm dybere en den høje. 
fedt med et tilbagesvar..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 16-03-2020 17:56:00

fedt med et tilbagesvar..

 Ja, det er ikke så tit det sker, så der er ingen viden om, om rådene var helt ved siden af.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis