Siemens opvaskemaskine blinker rød

Vi har en Siemens opvaskemaskine fra 2015/16 ish. Vi har aldrig haft problmer med den.
har været gode ved maskinen og plejet den som anbefalet.
Men idag er Tilløbsslange-symbolet og afspændingsmiddel-symbolet begyndt blinke rød samtidig.
Vi kan intet gøre udover at slukke og tænde maskinen; vi kan ikke starte den eller vælge program eller resette den - kun slukke og tænde på den store runde tænd/sluk knap.
Vi har haft afbrudt strøm, slanger og alt så nogle ting.
Der var en smule vand under sien, da vi åbnede til den - det har vi fjernet og forsøgt at rense afløbshjulet så godt som muligt ifølge manualens guide - men der var intet at usædvanligt at se. Intet der sad fast eller skidt eller lign.

Jeg har fundet et tilsvarende opslag herinde fra 2019 og vi forsøgt med alle de eksempler der er givet i opslaget og som måske kunne afhjælpe problemet, men uden held.
Der er intet konkret svar på Hvad problmer var, om det blev løst og hvad løsningen var.
Billedet jeg har lagt op er lånt fra den tidligere tilsvarende tråd.

Supporten har lukket i weekenden og det er selvfølgelig lige idag - en lørdag, der opstår et problem for os😅

Nogen ideer til hvad der så kan være galt?

Mvh. Pernille/konebanditten

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad blev løsningen? Vi har samme problem. 
Vi ved det stadig ikke. Efter et par dage, hvor vi havde haft den slukket og vasket op i hånden, fordi vi troede den var stået af for good, tændte vi den igen og så var fejlen væk. Efter nogle måneder stoppede den desværre med at tørre tingene og gøre dem ordentlig rene, der fandt vi så ud af at det nok var varmelegemet der var gået. Og det gad vi ikke ha bøvlet med at skifte for vi vidste ikke hvor længe der ville gå før en ny fejl opstod. Så vi forærede maskinen væk til en håndværker som mente han nemt kunne fikse den og købte en ny. :)
Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en løsning andet end at prøve og slukke maskinen og lad den få en pause i en uges tid måske og så se om den igen virker :b

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis