Erfaring Med patio cleaner

Hej

Jeg har en stor indkørsel med herregårdssten der ser kedelige ud. Jeg overvejer at købe en højtryksrenser med patiocleaner. Er der nogen der har erfaring med sådan en?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik en patiocleaner med da jeg købte en Nilfisk renser, har lige prøvet den på nogle gamle fliser, den virker fint nok, og reducere trykket i forhold til at bruge højtryksrenseren direkte.

Men jeg er ikke fan at at vaske fliserne med tryk, jeg giver dem algebehandling, og efter en uges tid, en tur med kost og vandslange.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-03-2020 19:20:28

Jeg fik en patiocleaner med da jeg købte en Nilfisk renser, har lige prøvet den på nogle gamle fliser, den virker fint nok, og reducere trykket i forhold til at bruge højtryksrenseren direkte.

Men jeg er ikke fan at at vaske fliserne med tryk, jeg giver dem algebehandling, og efter en uges tid, en tur med kost og vandslange.

 Der er jo en del hårdere arbejde og større arbejde, når man først skal fjerne mosset fra fliserne inden at an vasker dem. Bliver resultatet bedre med algefjerner?

Jeg har også brugt sådan en gismo. Hvis dine fliser er meget begroede med mos, flisepest og andet snask, er min erfaring at du skal over fliserne flere gange, fordi du får nogle "fine cirkler" der hvor cleaneren kører.
Du fjerner også lidt af overfladen på flisen hver gang du bruger tryk, så du nedsætter levetiden på dine sten.

En effektiv måde at rense sine sten på, er om efteråret når havemøblerne og grill alligevel skal tages ind, så spreder du et lag sand ud over fliserne (bare lige så de er dækkede), og lader det ligge til du igen skal bruge fliserne til de udendørs glæder. Så fejer du fliserne rene (gemmer sandet til næste år) og du får samtidigt fyldt alle fuger helt op, så ukrudtsfrø har svært ved at få fodfæste.

Mos, flisepest og andet snask, hader den skygge som gruset giver...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis