Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
124 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er meget berørt af det. Har endda hamstret.......... hele 2 liter mælk..... ;-)
Arbejdmæssigt bliver det med garanti også anderledes.... -Kører som Flex-taxi chauffør og allerede nu får vi rigtig mange aflysninger ind...


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja, det er helt vildt. Håber det stilner af og bliver normaliseret mht. indkøb og hamstring.

Herhjemme er vi berørt på den måde, at ungerne skal blive hjemme fra skole sammen med mig. Min kone arbejder på hospital som lægesekretær, så hun er med i "frontlinjen" og har haft meget travlt de seneste dage/uger. De begyndte allerede i starten af sidste uge, at aflyse alm. patient-tider på hendes afdeling for at frigøre lægernes tider. Og på hospitalet blev der allerede for et par uger siden indrettet midlertidige intensiv-stuer, for at være klar.

Mvh. AllanE
Jeg nægter at tro, at de fleste ikke ville have mad nok i skabe/skuffer/fryser m.m. til at kunne overleve i en uge.. men ellers er det fordi vi er håbløst gammeldags.. det er så ok for mig..
- men jeg er bekymret for de små selvstændige, der ikke har en buffer når ordrene aflyses, eller mester/ svend bliver syg.. det er også svært for de almindelige ansatte, der er nødt til at tage på arbejde, og ikke kan få passet børnene.. hvad så?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På den anden side - alle dem der hamstre har vel ikke behov for flere indkøb de næste mange dage.!!

Ps. Håber at alle dem der hamstre også køber kondomer....så vi kan få stoppet avlen af Idioter !   
Annonce
Har nu ikke hamstret noget, mon ikke vi overlever alligevel.
Arbejdsmæssigt skal jeg arbejde hjemmefra i næste uge, og så på arbejde en uge osv. pga. corona

Så det kan da godt være jeg er herinde på siden ¨lidt oftere i næste uge   Har ikke så voldsomt meget, der kan laves hjemmefra.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg er lige vendt hjem efter en tur i Netto på den ugentlige indkøbstur.
Wc papir var totalt udsolgt.
Så danskerne har nok tænkt:
Jeg skal være hjemme, og måske dør jeg, inden for 14 dage, men jeg køber wc papir så der er til de næste 8 måneder....

Er der nogen der huske dengang med gær ?

PANIIIIIK   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 12-03-2020 11:31:45

Jeg er lige vendt hjem efter en tur i Netto på den ugentlige indkøbstur.
Wc papir var totalt udsolgt.
Så danskerne har nok tænkt:
Jeg skal være hjemme, og måske dør jeg, inden for 14 dage, men jeg køber wc papir så der er til de næste 8 måneder....

Er der nogen der huske dengang med gær ?

PANIIIIIK   

 I Netto i Odense var der ligefrem håndgemæng så politiet måtte gribe ind - man tager sig sommetider til hovedet. 

je_ns skrev den 12-03-2020 09:54:11

Har nu ikke hamstret noget, mon ikke vi overlever alligevel.
Arbejdsmæssigt skal jeg arbejde hjemmefra i næste uge, og så på arbejde en uge osv. pga. corona

Så det kan da godt være jeg er herinde på siden ¨lidt oftere i næste uge   Har ikke så voldsomt meget, der kan laves hjemmefra.

 Det kan synes noget uretfærdig at offentlige ansatte kan sendes hjem med fuld løn, mens ansatte i  private erhverv sendes hjem for egen regning eller på tvungen ferie. 

I mit firma har vi konverteret til at arbejde mest muligt hjemmefra, deltage i mindst muligt med møder. Indtil videre gør vi det måneden ud.
Heldigvis er det ikke det helt store problem at arbejde hjemmefra, vi gør det ofte også i almindelige perioder.

Indkøb... jeg har egentligt taget det som en udfordring til at få tømt fryseren og skabet med tørvarer....
Men OK, jeg må indrømme det blev ikke modtaget ret godt her til morgen.. Så har været nød til at køre i Rema og investere for 100 kr i diverse dåser...

JA detvar katten der ikke var tilfreds med der ikke var mere kattemad på dåse... Tørkosten er ikke hans livret.... Og jo der var RIGELIGE forsyninger af kattemad...


MVH Njord
Der er yderligere 114 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også