Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget
124 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
At der begås røveri for håndsprit er da det dummeste ever..!  (der skal andet end salt til @Rantzau) !!
jeg fik en mail fra kontorforsyningsbutikken i dag, at de havde håndsprit på lager, men vi max. måtte købe 30 liter pr. kunde.. jeg tænkte, at der nok var nogle der manglede mere end os (ingen kunder/besøgende = vi bruger ikke meget) så lad det dog gå til trængende.. (kan så se her til aften at de har fået udsolgt)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Selvfølgelig ikke Natur, men jeg blev så arrig fordi jeg på første parket kan se hvad tyverierne fører med sig.

Personalet strækker sig meget langt for at beskytte netop de patienter hvor vi har set de første dødsfald. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bare sådan noget så simpelt og holde lidt behørig afstand til andre i butikker, er der stadigvæk fatsvage personer som ikke kan finde ud af, og det bliver jeg altså godt nok noget knotten over.  
... så må kvajpanderne forberede sig på de kommer bagerst i køen hvis de bliver smittede. Det har sundhedsmyndighederne skåret ud i pap og bøjet i neon.

Intensiv afdelingerne er reserveret til de svageste borgere der i forvejen er immuneksponeret. Disse afdelinger har begrænset kapacitet, og der tager 2 år at uddanne sygeplejersker til intensive kompetancer.

Som tiden går bliver disse intensiv patienter overført til sengafdelingerne i takt med deres situation stabiliseres så de intensive pladser frigives.

Hele øvelsen gå nu ud på at forhale indlæggelserne, så overførelserne afbøder noget af presset.

Både du og jeg kommer sikkert nogenlunde gennem denne virus, da vi ikke er i nærheden af fokusgruppens situation, men da ingen går rundt med et skilt om halsen med vores sundhedsdata, skal det tages alvorligt når myndighederne opfordrer til minimal fysisk kontakt mennesker imellem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg går stadig på arbejde som jeg plejer (lokomotivfører i DSB S-tog), kunderne er der dog ikke mange af på trods af det kører vi med fuld produktion, og endda med så mange sæt som muligt da folk jo gerne have plads imellem sig, de sidste par dage har jeg vel max haft 40-60 personer på en gang med i myldretiden(og nogen gange 5-10), og der kan altså klemmes 1400 personer ind hvis de står lidt tæt, så man kan vist sige de har plads nok :)
Annonce
..øhh hvordan er det lige præcis med butikslukningerne pga. coronavirus - holder byggemarkeder osse lukket? 
Nej, de skal ikke lukke. Men de (som alle butikker) har ansvar for, at der er plads nok til at kunderne kan holde afstand. Dvs. de kan blive nødt til at begrænse antallet af kunder der kommer ind ad gangen. Men netop byggemarkeder har jo masser af plads ift. en lille specialforretning, så det bliver nok ikke et problem.


Mvh. AllanE
Jeg var i formiddags i Stark i Hørsholm. De har åbent som normalt, men har sat markeringsbånd for at holde afstand til kassen.

Brogården i Hørsholm havde også normale åbningstider, og der var rigeligt med hundefoder på hylderne i formiddags.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeps, Silvan var heldigvis åbnet idag (lidt træls hvis ens byggeprojekter skulle skrinlægges pga. virus).  
Ps. Der var 3 kunder i butikken. 
Nu har jeg så været hjemsendt i godt en uge...     Og det har sgutte været sjovt.
Torsdag kørte en kolega og jeg en tur ud i det blå, bare for ikke at gå helt til i Corona-kuller.
Men i dag er det lige så stille ved at være accepteret ... er desværre bange for at det tager lang tid inden det bliver normale tider igen.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også