Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget
124 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nær, hun har taget en halv pakke og efterladt resten til en anden kunde 😇

Træd ikke på mine ledninger :o)
Vi er to som er sendt hjem, men vi har jo ikke fri. Vi skal arbejde så meget som muligt hjemme fra. Jeg deltog i et møde over nettet hele dagen i går og det skal jeg igen i næste uge. Dertil kommer en masse jeg kan tage fat på ved min pc. Fruen har travlt med at arrangere fjernundervisning. Det kræver vist ikke mindre af hende end det sædvanlige program. Der til kommer at vi jo skal passe vores børn samtidig. Jeg piver ikke, men vil blot gøre opmærksom på at vi ikke bare har fået to ugers ferie med løn.

Mht. hamstring, så skal man selvfølgelig lade være med det. På den anden side synes jeg det er en god ide at begrænse sine besøg i butikkerne. Dvs. gør lidt mere ud af at planlægge indkøbene og køb lidt større ind af de ting i ellers har brug for.
Forslaget med kondomer til begrænsning af flere idioter var ugens bedste forslag.  

Fruen er intensiv sygeplejerske og er indkaldt til det forhøjede beredskab. Hun er i første frontline - altså patienter i hjemmet der endnu ikke er uredt. Disse patienter er de omtalte mest udsatte hvor de forudsete dødsfald hyppigst indtræffer. Bemærk at det ikke primært gælder alder, men deres svækkede immunforsvar grundet forskellige sygdomme der er afgørende for hurtig og korrekt response.

Desværre er er der ikke værnemidler nok. Inden hun mødte ind her til aften, var simple midler som håndsprit, handsker og masker ikke tilstede i tilstrækkelig mængder til at dække en vagt. Manglen skyldes idioternes hamstring trods afdelingens støvsugning af private lagre i dagligvarebutikkerne.

Akut teamet som er plejepersonalets back-up i kritiske situationer i den primære sundhedspleje dækkes 50% af vikarer grundet mangel på sygeplejersker med rette kompetancer.

Disse vikarer er nu indkald til deres primære opgaver til bekæmpelse af coronaviruset. Fruen står nu ene tilbage med en ansvaret for en hel kommunes svage borgere uden anden hjælp end 1813 hvor det er tilfældig hvem der svarer på opkaldet.

Hvilken hjælp kan en pensioneret læge i almen praksis tilbyde forspørgelser om komplicerede tilfælde af immunerespons som er fruens speciale, men ikke må håndtere uden lægens ordination?

Jeg håber bare ikke hun bliver smittet allerede på den første vagt, grundet idioternes ageren, for så er de svage borgere for alvor i vanskeligheder.

Fruen er simpelthen sidste reserve. Bliver hun syg er der ikke flere reserver at trække på, og så ser vi begyndelsen på worst scenario som sundhedsmyndighederne frygter.

Hvordan situationen ser ud i andre kommuner tør jeg ikke tænke på, men den er næppe bedre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Synes osse lige at alle idioterne skal havde en opsang fra "Anden" her   men de læser velsagtens ikke med - underforstået er så meget på dette her lav-det-selv forum.    https://www.facebook.com/watch/?v=206358717249225 
Annonce
Njaj - jeg tror ej heller at hamsterne er her på lav det selv..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har i dag været på hamstring....
Hamstring af natur oplevelser. Turen gik til 7 års søerne ved frederikshåb plantage / hede.

Et fantastisk sted og i det skønneste vej.
7 års søerne er en sjælden gæst, da de kun dukker op med adskillige års mellemrum. Deraf navnet 7 års søerne...

Det er grundvandsspejlet der afgør om de er der eller ikke.. 

MVH Njord
Der kommer jeg på Mandag,,, Når Corona- hjælpen slipper mig... ... Vil så gerne se det...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 14-03-2020 19:25:10

Der kommer jeg på Mandag,,, Når Corona- hjælpen slipper mig... ... Vil så gerne se det...

 Hedder hun det? 


Elektronikteknikeren
Flotte billeder, Njord!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 94 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også