Opvaskemaskine og Ikea blandingsbatteri

Hej

Vi har lavet nyt køkken og skal opsætte opvaskemaskine og Ikea blandingsbatteri.
Der har ikke været monteret opvaskemaskine før.

Der er et afløb til faldstamme (se billede) og mulighed for at lave tilførsel med kold og varm vand, da vand-installationen er lige over køkkenet (se billede).

Hvordan gør jeg alt det her smartest og hvilke dele skal jeg bruge?

På forhånd tak 🙂
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke gennemgå alle dele da det ikke er overkommelig. I øvrigt er det samme fremgangs måde hvad enten man bruger Damixa, Ikea eller andre fabrikater.
Jeg ville få lavet riller i muren og føre 12 eller 15 mm pex rør i rør ned i væggen. Her kan de slutte i hver sin koblings dåse.
Så skal der i denne skrues en nil hane ved det varme vand og en dobbelt nilhane ved det kolde.
Du bør også få afløbet rillet ind i væggen så det ikke optager plads i skabene.
Det samme med el kabler.
Men hverken kloak, vvs eller el er noget man selv må lave.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis