Hej LDS folk.
Jeg har en ikke-bærende mur i min stue jeg gerne vil fjerne. Men inden jeg fjerne den, så vil jeg høre Jeres kloge hoveder, om jeg har overset noget:
Det er den markeret mur (rød) som skal fjernes, og den støtter måske den bærende væg, der også holder stålbjælken (blå).
Jeg ser muligheder, så jeg vil høre:
1. Om jeg kan fjerne den helt uden bekymringer, hvor den er stabiliseret af huset og skorstenen?
2. Om jeg skal lade noget af muren stå hvor stålbjælken rammer?
3. Om jeg skal lave de øverste sten blive i muren (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) og disse kan hjælpe med stabilisering?
Et par billeder af muren:
Jeg håber I kan hjælpe, inden jeg dummer mig :)
På forhånd tak
Mikkel