Lydisolering af værelse

Hej alle sammen,

Jeg står i den situation at jeg flytter tilbage til mit barndomshjem og mit barndomsværelse hos mine forældre, og i den anledning kunne jeg godt tænke mig at lydisolere, og privatgøre værelset lidt mere.

Jeg er ikke så stor en gør-det-selv mand, der for spørger jeg jer, hvad ville i gøre?

På forhånd tusinde tak for hjælpen

Mvh. Martin
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad består væggene af?
Har du frit slag, til at bore i væggene gulvene og lofter? Samt bygge hvad du lyster?

Mvh. Christian M
 

Natur: kan du også svare på hvad væggen består af og måske hvilke lyde der skal dæmpes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 11-03-2020 19:36:29

Natur: kan du også svare på hvad væggen består af og måske hvilke lyde der skal dæmpes.

 nja.. opbygning af væg kniber nok - men lydene der skal dæmpes, er nok ikke svære at gætte på.. og ca. gange 10,  fra da han fraflyttede værelset og til nu..


og jeg kan desværre se, at humor ikke har fundet indpas @ev.. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til trådstarter Velkommen på lds. og undskyld vi sådan lige spammer din tråd nu det er allerførste tråd. Hvis du kommer med flere oplysninger så skal jeg nok ´komme med seriøse bud.
Til Natur jow jow - jow jow det var sandelig ment humoristisk /sarkastisk imod dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tusinde tak for svar alle sammen! :)

Det er tynde vægge, træplade (osb,spån eller krydsfiner) og dobbelt lag gips. :-)
Der er næsten frit slag, der er desværre kun 12m2 at gøre godt med, så ville helst ikke ud i at bygge en ny væg udover hvisdet kan lade sig gøre

Mvh.

Ps.Jeg er helt medpå humoren ;-)    
:-)  jeg kan godt se udfordringen mht. størrelsen af værelset.. jeg ville nok starte med at kigge på f.eks. døren - er det en "papdør"? (kan måske skiftes til en mere massiv/lyddæmpende)
- er der synlige sprækker, så kan der evt. sættes en gummilæbe, der tætner rundt (det hjælper meget mere end man tror)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Meget enig i det Natur skriver, men ellers gælder det om at gøre konstruktionen tung så den ikke  transportere lyden så nemt, så et dobbelt lag gips på vægge og loft ville hjælpe en del.
ja, og så sørge for, at der ikke er sprækker mellem væg og loft..
Hvad med gulvet - hvad består det af? og er der hulrum underneden, der evt kan transportere lyde videre?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Billigste og absolut nemmeste løsning er at købe nogle ørepropper til dine forældre   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis