Wavin termostat ingen kontakt til styreenhed

Det er en gammel sag. Batteri er fra nov 05, trykker jeg på knap inden i blinker den. Men kan ikke tilføje den til styreboksen efter at have nulstillet den, Da den ene termostat drillede. skal den bare have et nyt batteri? Den blinker inden i men kommer ikke frem på styreboksen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde det samme system, og havde problemer med at få dem til at beholde kontakten til styreenheden, og det hjalp ikke at flytte rundt på termostaterne, det var altid dem der sad længst væk der drillede, nå men det var ikke det du spurgte efter... Dengang jeg rodede med min styring måtte jeg resette styreboksen og lære den alle termostater på ny hver gang jeg flyttede rundt på dem

Dit Wavin system er et gammelt system, der benytter et frekvensbånd (i 400 MHz båndet, jeg kan ikke huske den helt præcise frekvens) som er blevet inddraget til andet formål, så det er ikke utænkeligt at det er udefrakommende forstyrrelser der ødelægger din kommunikation..

Jeg endte med at skifte styringen ud til et andet mærke (Danfoss), da deres termostater er af ca. samme størrelse og også bruger 24V telestater, så jeg slap for at male hvor termostaterne sad og for at skifte Telestater. Det er en forholdsvis nem opgave selv at skifte styringen så ;-)
 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er en meget dårlig ide at flytte rundt på termostater.
Batteri fra 2005 skal da skiftes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er helt med på hvordan jeg udskifter styring mm, jeg har også nulstillet styeboksen. Men kan så ikke få forbindelsen på igen. Selvom jeg trykker på den lille knap sker der intet i styringen. Så de nærmest usynlige . Batterierne er gamle så måske de bare skal skiftes, har hvert fald nye på vej til ar prøve med
Den røde diode på termostat blinker rødt.. langsomt. Og holder jeg knappen nede blinker den hurtigere . Ved ikke om det langsomme blink indikere sløje batterier. Det er alle 6 den er gal med nu .. ingen kan komme på da de alle blinker på denne måde. Og de stopper ikke før batteriet fjernes, og fortsætter bare når det kommer i igen 

ev elmand skrev den 10-03-2020 18:28:59

Det er en meget dårlig ide at flytte rundt på termostater.
Batteri fra 2005 skal da skiftes.

 Jeg flytter ikke rundt på noget , men der sker jo ikke noget ved det hvis man koder det rigtig sammen 😊 

Jeg er med på det batteri bør skiftes, de er også på vej, tænker du det derfor den blinker i al uendelighed? De gjorde det dog ikke dør jeg trykkede på den lille transmission knap eller hvad den kaldes 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu fremgår det ikke præcis hvilken type styring du har. Jeg har Wavin AC 9000 med op til 16 udgange-
Der er i vejledning side 4 en liste over betydning af alle udgangenes signal. Så her er kun dem du lige beskriver.
Ingen lys                   = ingen komponent tilsluttet.
ingen lys og så grøn = en komponent me lavt batteri stand.
grøn + ingen lys = programmerings tilstand
Hurtig blinkende rød = udgang kortsluttet eller overbelastet.
grøn + ingen lys = kommunikation med en komponent afbrudt.
Her kan du i øvrigt downloade vejledninger
Når du tilmelder rumtermostater skal de i øvrigt holdes mindst 2 m væk fra styreenhed.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mit system er fra 2005. Har manual på den. Der står bare intet om dioden på termostaten . Alle funktionerne i styringen kender jeg godt. Må prøve med de nye batterier ellers må det jo skrottes
Manual på styring omhandler ikke termostater. De har selvstændige manualer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 11-03-2020 19:38:08

Manual på styring omhandler ikke termostater. De har selvstændige manualer.

 Det har de måske nu . Men ikke dengang . Der da billede af begge dele på min manual, også den udgave wavin sendte mig i en mail.

​Den beskriver da også en smule om mine termostater, men ikke meget . 
Update er at alt virker igen efter nye batterier .
Godt at det virker og godt med tilbagemelding

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også