Montering af Stålspær på ældre sokkel

Hej.
Jeg er pt den lykkelige (noooot) ejer af en rundbue hal som maskinhus, den stod på ejendommen da vi købte den for knap 4 år siden og er nu bare blevet i værre og værre stand efter blæst og regn.. 
Soklen fejler i sig selv ingen ting og er i god stand, den er 30 cm bred og 90 cm dyb. 
Jeg har fået lavet nye stålspær og kom så til at tænke på om jeg evt. "Bare" kan nøjes med at bore gevindstænger ned i fundamentet /soklen og lime fast med limanker evt lave 4 eller 6 stk pr. spær i 12 - 16 mm tykkelse og så 30 - 40 cm ned i soklen? Ville dette kunne holde og er det en lovlig montering? Synes det kunne være en oplagt mulighed istedet for at skal pille den gamle Sokkel op for at støbe ny i samme hul bare med spærfødder
Selve maskinhuset er 11x21 m så det er jo ikke ligefrem det største i hele verden.
Pfh. Tak😊
Mvh Benjamin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil tro du skal lave 4 PR spær i en m16 som er limet mindst 50 ned i betonen. Der er en del kræfter der skal fordeles korrekt i soklen. Det er derfor en rundbue hal er så praktisk

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svar fiaght. Praktisk med rundbue hal ved jeg nu ikke, hvis man er til lidt større maskiner er det svært at udnytte en sådan hal fuldt ud😔
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis