Beklædning af sternbrædder?

Hejsa

Jeg skal til at beklæde min gavl med Rockpanel-plader..
Det bliver en ventileret facade, og der er sådan set styr på det meste, i den henseende..
Men når jeg nu står og kigger på hytten, er der jo også en stern.. denne er i nogenlunde stand, men jeg tænkte egentlig det var i oplagt også at beklæde sternbrædderne, når jeg nu har stillads oppe.. (Jeg håber jo på, ikke at skulle derop igen)..
Spørgsmålet går nu på, kan jeg godt bare skrue et lag Rockpanel direkte på de eksisterende brædder? (Måske med epdm, under?) Jeg kommer nok til at ende med at forsiden af pladen stikker en lille smule ud, i forhold til kanten af tagbeklædningen? Giver det mening?
Jeg prøver at indsætte foto af sternen..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen gode bud?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan godt skrue det direkte på, men det er ikke hensigtsmæssigt, hvis det rager længere ud end tagpladen. Tagpladen skal gå ud over, ellers vil vand kunne lægge sig imellem rockpanel og dine brædder. Og det er dine vindskeder du vil arbejde med og ikke Stern brædder. Stern er der hvor din tagfod er. 😊 
Hehe, tak for forklaring..
Ja, det var nok det jeg frygtede..
Det var for at slippe for at skulle opstøve 6mm tyndere brædder, end de eksisterende, og udskifte dem.. Det var bare så meget lettere at montere udenpå..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

En ide med Rheinzink?

 

Måske du kan få en vindskede eller en sternkapsel op under tagpladerne, så du får overdækket overgangen

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis