Stiga combi græstrimmer

Hej.
Jeg har en Stiga græstrimmer der ikke kan tage gas. Den kan kun gå i tomgang med choker.
Jeg har tjekket tændrør ( prøvet med nyt, ingen effekt). Membran (gummiplade) er blød og smidig. Slanger ok.
Jeg kan godt finde ud af at skrue. Problemet er bare der ikke rigtigt er noget at justere på.
Maskinen er små 2 år gammel. Kørte som en drøm inden vinterhi.

Jeg kan ikke ligge video op desværre. 

Thi jeg beder folket om hjælp her.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når den kan køre med choker, er det helt sikkert karburatorproblemer, snavs eller membranen er måske alligevel defekt, karburatorrensning kan godt drille og kræve flere forsøg, ultralydsrensning er mest effektiv.
Hvilken benzin bruger du ?
Har du prøvet med nyt frisk benzin ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns.
Jeg bruger alm 95 benzin hvor jeg selv blander olie i. Samme olie som jeg altid har brugt på maskinen.
Mit motorøre siger mig den får for lidt benzin.
Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan skrue for at den får mere. ?
Andre tråde jeg har læst nævner folk H-L-T skruer. Men de er ikke at finde på maskinen. 
Nogle af  de mindre har kun en enkelt blandeskrue, den er typisk sort og ligner en pacman, hvor du kan få en skruetrækker der passer på. her kan du skrue den ind og ud, -dette er langt fra lige så præcist som når der er H & L skruer

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Jeg takker og bukker 😁 maskinen kører som en drøm igen. Næsten en hel omgang mod uret og det spiller.
Mange tak 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis