Varmveksler til 150 kvm. hus

Hej LDS.

Jeg står og skal have udskiftet min gamle varmtvandsbeholder til en varmveksler. Jeg har så prøvet og sammenligne de forskellige modeller, men er stadig lidt på bar bund. Jeg har kigget på følgende modeller:

  • Termix 1
  • Danfoss Redan
  • Metro Eco
Vi er en familie på to voksne og snart et barn. Det skal kunne klare en almindelig familie på 2 voksne + 3 børn. Og ja, jeg ved godt at jeg ikke selv må installere, så en VVS'er er allerede kontaktet, men ville blot sikre mig, at han anbefaler mig den bedste veksler.

På forhånd tak. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fjernvarme, siden du vil have en varmeveksler?

fase
S. Fabrin skrev den 09-03-2020 16:23:53

Har du fjernvarme, siden du vil have en varmeveksler?

 Jep jeg har fjernvarme og den dag i dag har jeg en 110 liters varmvands beholder, som jeg skal have udskiftet i forbindelse med renovering af bryggers. 

Jeg har sådan en, som fungerer udmærket. Du kan jo se dig lidt om på nedenstående hjemmeside.
Varmeveksler
Så vidt jeg kan se ligner alle tre hinanden med små afvigelser.

fase
S. Fabrin skrev den 09-03-2020 16:48:35

Jeg har sådan en, som fungerer udmærket. Du kan jo se dig lidt om på nedenstående hjemmeside.
Varmeveksler
Så vidt jeg kan se ligner alle tre hinanden med små afvigelser.

 Svigerfamilien har også den samme type som du henviser til, men de to VVS'er jeg har snakket med henviser begge til Metro Eco (de har sikkert en god aftale), men påstår ligeledes, at man kan få et større fradrag/tilskud til den kontra andre modeller. 

Det med tilskud og fradrag har jeg ingen kendskab til.

fase
Annonce
har lige fået fjernet varmtvandsbeholder og ny veksler til vand  kr 18500
alle 3 er lige gode
larsen56 skrev den 09-03-2020 17:12:38

har lige fået fjernet varmtvandsbeholder og ny veksler til vand kr 18500
alle 3 er lige gode

 Hold da helt op Larsen56, må jeg spørge hvor du bor henne i landet? Det lyder da voldsomt dyrt??

brøndby
den er så også godkendt og tjekket af hofor.
det tog en svend og lærling 7 timer
larsen56 skrev den 09-03-2020 17:18:04

brøndby
den er så også godkendt og tjekket af hofor.
det tog en svend og lærling 7 timer

 Jeg har fået to tilbud på hhv. 12.500 og 10.500 kr. Og det syntes jeg er dyrt, da timeløn er 6.500 for det.  Men kan da høre at jeg ikke skal brokke mig så.

min pris er med moms, kender ikke din
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis