Fugtsikre kældergulv/væg med LIP vs 30?

Jeg påtænker at smøre LIP vs 30 fugtmembran på mit klinkegulv og 5cm op ad væggene i kælderen, før jeg udlægger en dampspærre og lægger laminatgulv.

Min tanke er at sikre mod eventuel opstigende fugt (har testet med plastik tapet fast, og der er ingen kondens). Men for en sikkerheds skyld vil jeg fugtsikre bedst muligt.

Der er en smule fugt i bunden af væggene. Derfor vil jeg prøve med denne løsning, så fugten ikke kommer til at udgøre et problem, når nu jeg lægger laminat gulv.

Og ja, jeg er bekendt med, at klinker - som der ligger nu - er bedste løsning. Men det bliver for koldt på fødderne, når kælderen skal bruges dagligt.

Tænker i LIP vs 30 som en gangbar løsning til at bremse fugt nedefra og eventuelt føre det længere op i væggen til fordampning i lokalet? Væggene er pudset op og vil få en gang silikat, når den tid kommer.
Hvis ikke, hvad ville Jeres forslag til en løsning være?

Vil en gang Multipuds vandtæt måske være bedre på den nederste del af de pudsede vægge?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der i praksis ikke kommer fugt op nedefra, så er det meget arbejde, at smide to lag fugtspær på gulvet, al den tid, at lant størstedelen af fugten i kælderen alligevel kommer fra vægge (og levende væsener, badeværelser og tøjvask).

Jeg ville nok nøjes med plastfolie. Ikke fordi det hjælper væsentligt mod grundfugt, men fordi plastfolien beskytter dine organiske gulve fra at blive opfugtede.

Mvh Troels
Tjoo - om ikke andet så du ikke får vand ind under dampspærren ved gulvask etc. 

Mvh Troels
Jeg ville enten nøjes med en normal dampspærre eller bruge et produkt der er beregnet til at modstå vedvarende tryk fra fugten som fx vandex, skalflex multitæt eller skalflex aktiv hvis der kun er lettere fugt. Forskellen er at en vandtætningsmembran er lavet til at sikre betonen mod vand der kommer oppefra, hvor der ikke er noget tryk.

De andre produkter er derimod lavet til at sikre mod fugt der kommer nedefra hvor der vil være tryk

Ask
Ville i hæfte til væggen som havde den siddet i loftet, eller bare lade den være løs bag panelet? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis