Lille terrasse/ bænk omkring et træ

Vil lave en terrasse/ bænk omkring et træ i haven. Vil helst undgå at støbe stolpebære ned og overvejer stolpespyd. Der er tale om en størrelse på ca. 3x3m. Jorden er en fed lerholdig muldjord. Vil stolpespyd egne sig til opgaven? Og hvis ja hvor mange skal anvendes?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stolpespyd vil blot blive trykket ned i jorden hvis der ikke støbes omkring dem 
Deri er jeg uenig. Det må komme an på hvor mange man sætter og hvor stor belastningen er. Et stolpespyd 7.5x7.5 vil jeg minimum anslå til at kunne bære 170kg. Så er det bare at regne.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kommer velk an på jorden og da spyddet er spids og får et tryk direkte ned ovenfra så tænker jeg nu nok at det bliver trykket ned i jorde......

Uanset spidsen så har spyddet et tværsnit svarende til stolpen som du sætter i den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville grave 90 cm huller og sætte trykket NTR-klasse A stolper, uden at støbe. Hvis du støber er der større chance for at de rådner.

Har selv gjort det med et gyngestativ til ungerne i sin tid. Da jeg gravede stolperne op efter 20 år var de stadig 100 % intakt uden det mindste tegn på råd.

Husk nu at købe kvalitets stolper !!

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Stopdigging.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis