Luk for vand til opvaskemaskine

Hej derude.

Hvorfor fiser der vand ud når jeg prøver at skrue slangen af til opvaskemaskinen?

Jeg har lukket for hovedhanen.

På forhånd tak!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de 2 ventiler er sikkert ikke helt tætte desuden er det ikke hovedhaner.... de sidder ved dit vandur prøv at lukke for den/dem
mfrost skrev den 08-03-2020 21:14:25

de 2 ventiler er sikkert ikke helt tætte desuden er det ikke hovedhaner.... de sidder ved dit vandur prøv at lukke for den/dem

Jeg ved godt det ikke er hovedhaner på billedet. Jeg har lukket for hanerne ved vandrørene. Hvor vandet kommer ind i huset. Og der kommer ikke vand ud af hanerne i håndvaskene og i badet. Men der kommer stadig vand ud når jeg begynder at skrue røret af.

Så lukker du op for de andre haner, så er trykket under alle omstændigheder taget af. Og så kommer der kun det vand som lige står i røret over tilslutning. De haner der sidder under din tilslutning ser ikke ud til at være drejet helt i lukket tilstand.
Hvis du vil nøjes med at bruge dem åbner du for hanen over vasken ovenover og ser om de kan motioneres til der ikke kommer vand der.
Vandhanen ovenover må kun stå på stilling kold vand ellers vil det varme vand løbe forbi i vandhanen og ned til din tilslutning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-03-2020 21:34:03

Så lukker du op for de andre haner, så er trykket under alle omstændigheder taget af. Og så kommer der kun det vand som lige står i røret over tilslutning. De haner der sidder under din tilslutning ser ikke ud til at være drejet helt i lukket tilstand.
Hvis du vil nøjes med at bruge dem åbner du for hanen over vasken ovenover og ser om de kan motioneres til der ikke kommer vand der.
Vandhanen ovenover må kun stå på stilling kold vand ellers vil det varme vand løbe forbi i vandhanen og ned til din tilslutning.

 Tak for dit svar. Men jeg altså stadig i tvivl om hvad du vil have mig til at gøre. Gider du måske skære det ud i pap for en med 10 tommelfingre? På forhånd tak.

Luk  helt for haner under tilslutning og åbne på blandings batteri oppe i vasken, så skal der ikke komme vand ud der. Lad det forblive åbent under arbejdet.
Er det ikke tæt så må du dreje frem og tilbage flere gange under tilslutning indtil du kan få hanen helt om i vinkel og derved tæt.
Alternativ må du finde hovedhanen ved vandmåler og lukke der, og stadig have åbnet oppe i vasken under arbejdet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 08-03-2020 22:15:31

Luk helt for haner under tilslutning og åbne på blandings batteri oppe i vasken, så skal der ikke komme vand ud der. Lad det forblive åbent under arbejdet.
Er det ikke tæt så må du dreje frem og tilbage flere gange under tilslutning indtil du kan få hanen helt om i vinkel og derved tæt.
Alternativ må du finde hovedhanen ved vandmåler og lukke der, og stadig have åbnet oppe i vasken under arbejdet.

 Jeg har prøvet følgende:


Åbnet for vandhane og lukke for hanerne ved ved tilslutning = ingen vand ud af vandhane. Men stadig vand ud af røret. Der kan ikke lukkes mere for hanerne end de er.

Jeg har også prøvet:

Lukke for hovedgade og åbnet for vandhane =
Vandet tømmes i håndvask men stadig vand når jeg skruet røret af.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg har lige opdaget at jeg har lukket for hovedhanen. Men der er en anden hovedhane som slukker for trykket i rørene. Den lukkede jeg ikke før da jeg forsøgte at skille røret af. Kan fejlen være at jeg ikke lukkede for begge hovedhaner?
Den sidste forstår jeg ikke. Lukke for hovedhanen så er der ikke tryk i rørene.
Kommer der ikke vand ud af blandings batteri i vasken over opvaskerens tilslutning, så kommer der heller ikke vand ud når du skuer tilslutning af. Det kan kun være ganske få dråber som du kan lade dryppe ned i en skål.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-03-2020 22:39:11

Den sidste forstår jeg ikke. Lukke for hovedhanen så er der ikke tryk i rørene.
Kommer der ikke vand ud af blandings batteri i vasken over opvaskerens tilslutning, så kommer der heller ikke vand ud når du skuer tilslutning af. Det kan kun være ganske få dråber som du kan lade dryppe ned i en skål.  

 Da jeg lukkede for hovedhanen kom der kke vand ud af vandhanen men der kom stadig vand ud af røret. Det er det som jeg ikke kan få til at give mening?


Så prøvede jeg at åbne for hovedhanen igen også fandt jeg en anden hane vandværket og når jeg lukkede for den hane og åbnede for vandhanen så kom der stadig vand men det kom uden "tryk" på.

Så er det jeg tænker om jeg mon skal lukke for begge af disse haner?
nå jeg tror det hjalp at motionere de to haner. Nu blev opvaskemaskinen i hvert fald skiftet. Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis