Gasmålerskjuler

Jeg er blevet træt af at kigge på mit gasmålerskab.

Grim grå kasse.

Vil lave en kasse som jeg kan sætte udenpå.
men det skal jo helst være i trykimprægneret formoder jeg?

Men da kassen skal være 250 dyb kan jeg ikke finde nogen plader eller planker i det format.
Findes det?

hvad ville i bruge?

Katmus
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare lave en i tryk imprægneret klinkebeklædning...
Så længe det laves med et lille fald på toppen etc så der ikke ligger vand noget sted er det ikke nødvendigt med trykket. Der er jo ingen jordkontakt.

Meget trykket træ har desuden så frisk imprægnering at det først kan males året efter.

Vandfast krydsfiner kunne være velegnet til de dybe sider. 

Ask
Jeg har gået med lignende overvejelser, da hele huset var blevet facadeisoleret og så fint nyt ud, stak den gamle grå ramponerede kasse lidt ud..
Jeg fandt følgende muligheder: køb af nyt målerskab, det var lidt svært at finde en udbyder, med mindre man bor i Nordjylland, hvor hmn tilbyder nye målerskabe.

Maling af eksisterende målerskab, den lokale sprøjtemaler ville gære det for en plovmand, i valgfri ral-farve.

Det endte dog med at jeg kontaktede min gasdistributør, og nubhavde været forbi og har monteret et helt nyt målerskab, uden beregning.. som de sagde, krævede det altså at skabet var ret medtaget,æstetik var ikke helt grund nok..

Håber det kan bruges😀

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
det bliver vandfast krydsfiner
laver en kasse uden front.

Front skal være lister med mellemrum. vel lister i 2x1 cm eller deromkring.
kan man få lister der kan holde til at være udendørs når de bliver malet med træbeskyttelse?

Katmus
jeg har nu lavet en i vandfast krydsfiner, afstivet med trykimp. træ.
Fronten består af fyrtræslister 15x33 mm
Det hele er skruet sammen bagfra.

Men jeg er måske lidt bekymret for de fyrtræslister og holdbarhed.
Men kunne ikke finde andet der var pænt.

Hvis jeg smører det hele godt og grundigt ind i sort træbeskyttelse, er det så nok.
Eller skal den have olie først eller noget andet?

Katmus
Altså jeg ville klart anbefale at behandlet træet med en gang trægrunder 1-2 gange, inden du behandler med træbeskyttelse. Det kan altså øget holdbarheden af træet markant, men husk at bruge trægrunder fra samme producent som den træbeskyttelse du benytter. Jeg har skrevet en lille siden om netop dette, som du altid kan benytte: https://træbeskyttelsen.dk/

Held og lykke med dit projekt :)

Hvis du vil vide mere om træbeskyttelse, så tjek min side ud https://træbeskyttelsen.dk/
kanon... tak der var flere gode tip jeg kunen bruge.

F.eks. den med vandbaseret på gl. oliebaseret.

da jeg malede vindskeder havde jeg en ide om at der var brugt olieholdigt, men jeg satsede og brugte vand ovenpå.
Det kan jeg så se er ok :-)

Katmus
jeg har givet den grundolie nu... dyr GORI 11 :-)

men hvornår har den fået nok.. dete r jo noget tyndt sjask.
Selv efter 2 gange så er det jo helt tørret ind og den virker ligeså tør som før jeg startede.

Men skal man gå ud fra at den har fået det grundlæggende olie, selvom man ikke kan se noget?

jeg har brugt halvdelen af en 0,75 liter og har givet 2 gange incl. alt det pappet under har suget :-)

Katmus
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også