Låsecylinder stikker ud

Jeg har skiftet låsecylindere i 3 dør, men er derefter kommet i tanke om at det nok egentlig blev noget lort 🙄
På 2 af dørene stikker cylinderen ud som på dette billede, da cylinderen var ca 1,5 cm længere end de gamle (ældre model) 

Tænker sikkerheden i hvert fald ikke er som den skal være med dette resultat. Er der noget jeg kan gøre, eller passer cylinderen bare ikke til døren? 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du kortet knækboltene ned så de kan trække cylinderen helt ind?
Cylinderen burde kunne sidde fladt med langskiltet hvis du da ikke har skifte andet indmad i døren også.
Sidder der vrider på indersiden?
Så skal du også have kortet palen på cylinderen ned. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 08-03-2020 16:00:37

Har du kortet knækboltene ned så de kan trække cylinderen helt ind?
Cylinderen burde kunne sidde fladt med langskiltet hvis du da ikke har skifte andet indmad i døren også.
Sidder der vrider på indersiden?
Så skal du også have kortet palen på cylinderen ned. 

Jeg er ikke helt med på de tekniske termer her.  

Jeg kun udskiftet cylinderen. Det virkede ikke som der var så meget jeg kunne lave om inde i låse, men det ved jeg så ikke så meget om.  Og ja der er vrider. 

Lad mig lige omformulere lidt.
Den pind der stikker ud på bagsiden af cylinder, kan være så lang at den støder imod din vrider. Prøv at pille vrider af og se om cylinderen går i bund. Boltene kan også være for lange, hvis du har skiftet dem til nye. 

Elektronikteknikeren
Jeg tror du tænker på en anden type end jeg har brugt.
Den er nogenlunde sådan ud. 
https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xlarge/2000024027/4
Ja det har du helt ret i.
Gik du fra 5stifter i den gamle lås?
Du skal bruge en cylindering som passer i tykkelsen, og også et nyt langskilt til for og bag, samt ny vrider på bagsiden. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 08-03-2020 16:25:30

Ja det har du helt ret i.
Gik du fra 5stifter i den gamle lås? 

 Det går jeg ud fra. Det var i hvert fald de gamle, runde nøgler. 

Men når jeg lige undersøger det, så er de nye cylindere kun ca 5mm længere end de gamle. Så undrer mig over den stikker så meget ud. Men jeg selvfølgelig ikke huske hvordan det så ud før. 
Du kan pille den lille krave med ud som omkranser cylinderen. Så kan du inspicere hvor langt den kan gå ind før den når bunden.
Men jeg tror du skal ud i ovennævnte udskiftning.
Det er muligt at den gamle har stukket lidt ud, uden at du har kunnet se stifterne. 

Elektronikteknikeren
Har du ikke de gamle cylindre endnu? hvordan sad de fast?  For det ligner dem hvor cylinderen har 2 skrå hak som en plade går på tværs i.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 08-03-2020 17:13:18

Har du ikke de gamle cylindre endnu? hvordan sad de fast?  For det ligner dem hvor cylinderen har 2 skrå hak som en plade går på tværs i.

 

Den lille tap går ind i et hak som aktiverer slåen når den drejes. Monteres med 2 skruer gennem en tynd metalplade og så ind i hullerne i cylinderen. 
Det at den stikker ud forringer din sikkerhed væsentlig. Man kan nemt få fat i den med en tang og vride den af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis