Maling dækker ikke efter

hej LDS,
Jeg kæmper med en væg jeg har fuldspartlet, slebet, givet forankringsgrunder og sat glasfilt op på. Efter at have givet 5 lag maling (3x vævgrunder og 2x glans 5 hvid maling) ser væggen stadig hæslig ud, specielt hvis man kigger mod lysindfaldet - det ligner der er bittesmå huller i malingen når man kigger forfra, og det er disse der kaster skygger når man ser fra siden. Jeg har malet en rullelængde ad gangen fra gulv til loft med at lille overlap for at udjævne, og har påført godt med maling

på forhånd tak for svar!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner skyggeeffekter, dvs at underlaget ikke har været ordentligt plant inden du satte filt på.
Du kan checke det ved at lyse med en kraftig lampe langs væggen.
/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 08-03-2020 13:37:09

Ligner skyggeeffekter, dvs at underlaget ikke har været ordentligt plant inden du satte filt på.
Du kan checke det ved at lyse med en kraftig lampe langs væggen.
/BOFH

 Det kunne godt være, men det er ret tydeligt at se stederne hvor der er skygge når man er tæt på - som små “huller” i malingen. Har prøvet at fange et billede af det herunder.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har du brugt en maling af god kvalitet? det kan ikke betale sig med de helt billige. 
Det er ikke fordi du har glemt at lade væggen tørre før næste lag? I så fald kører man malingen af igen. 

Elektronikteknikeren
Det er svært at se på billedet, men mit gæt er, at du presser alt for hårdt med rullen og bruger for lidt maling. Eller måske du bruger en forkert rulle. For billig maling kan også være en mulighed.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jenshøj skrev den 08-03-2020 14:23:02

Det er svært at se på billedet, men mit gæt er, at du presser alt for hårdt med rullen og bruger for lidt maling. Eller måske du bruger en forkert rulle. For billig maling kan også være en mulighed.

Har brugt et mærke der hedder Silver, til cirka 500kr for 9 liter. Kan være jeg skal prøve med en dyrere, en anden rulle, og endnu mere maling :)  

Det kan godt være det er filten der er dårlig Da jeg engang har haft samme problem. Men umiddelbart vil jeg anbefale dig at bruge dyrups robust vægmaling og se hvordan det ser ud efter en enkelt gang

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Køb noget Beck og Jørgensen hos malgodt. De har en 35 procents rabatkode under tilbud her på siden. Det er en super god maling der dækker og holder. 

Ask
askholme skrev den 08-03-2020 15:31:06

Køb noget Beck og Jørgensen hos malgodt. De har en 35 procents rabatkode under tilbud her på siden. Det er en super god maling der dækker og holder. 

 Det kan jeg kun tilslutte mig. 

Jeg har selv malet med Beck og Jørgensen på ugrundet filt, og der skulle bruges 3 lag, så var væggen mættet og færdigmalet. 

Elektronikteknikeren
Jeg ville have skrevet 25 procents rabat. Men deres priser er ok i forvejen så med rabatkode er det helt rimeligt af et privatkøb at være 

Ask
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også