Pillefyr Black Star - ingen varme/ varmt vand - fyret kører!!??

Hej på LDS
Jeg har fået et mystisk problem med mit pillefyr. Black Star ned en Scottie styring.
Fyret plejer at køre upåklageligt, uden det store behov for justering.
I morges var det kørt tør for piller, og efter påfyldning og opstart varmer det hverken vandet til varmtvandsbeholder eller til radiatorerne.
Temperaturen i varmtvandsbeholderen bliver blot ved med at falde, og selvom fyret kører, bliver vandet ikke varmet op. Efter en kort køring stopper fyret igen og i displayet står der: Stop temp. Der kommer ingen varme til radiatorerne.
Pilene i displayet peger kun mod varmtvandsbeholderen og ikke ud til ‘huset’
Kan nogen mon give mig et ‘varmt råd’
God aften ( hurra for min brændeovn!!)
Margit 😱😳
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Nej du har et Black Star pillefyr med en Scotte brænder og en V6,xx styring. Jeg er ret sikker på at din cirkulationspumpe enten ikke køre (selv om "pilen" fra kedlen fortæller noget andet), altså flytter varmt kedelvand rundt i anlægget, eller osse mangler der simpelthen vand på anlægget.

Ps. Du burde have en røgtemperaturmåler monteret i røgafgangsrøret.
Hej Frank Chr.
Jer tror du har ret mht pumpen. Det er to pumper på mit anlæg, og dén det styrer brugsvandet stod og flimrerede i displayet. Nu har jeg taget strømmen fra den pumpe, i håbet om, at kedlen så vil koncentrere sig om, at sende varmt vand ud i radiatorerne. Med det har desværre ingen effekt. 😳🥺

Ved nogen, om det er muligt, manuelt at ændre ‘retningen’, så jeg kan få varme i huset og så leve med koldt vand indtil jeg kan få en smed ud og hjælpe mig?
Bh. Margit 
Forresten: ja... jeg har en røgtemperarurmåler på røgrøret. Det siger pt. 150 grader.
Kedlen kører lystigt, men der er hverken varme eller varmt vand. Jeg smider lige et ekstra billede op.
Mags skrev den 08-03-2020 10:18:48

Forresten: ja... jeg har en røgtemperarurmåler på røgrøret. Det siger pt. 150 grader.
Kedlen kører lystigt, men der er hverken varme eller varmt vand. Jeg smider lige et ekstra billede op.

 Hmm.. den er i hvert fald ikke koblet på styringen kan jeg se. 

150 gr. er vanvittig høj røgtemp. den burde ligge på omkring max 80 gr. med mindre du har udfordringer med kold skorsten. Tænker du enten har for meget blæs på eller kedlen trænger til en omgang rengøring.
Det har jeg lige gjort!!! Venter og krydser fingre for at det lykkes 🙏🏻🤞🏻
Du burde kunne se det på styringens display med det samme.
Tænker det er sådan et vvb-prioriterings kit du har installeret.
Juuubiiii!!! Nu kommer der varme i radiatorerne!!!
Du er simpelthen dagens HELT!!
Tusind tak fir hjælp og vejledning.

Jeg kontakter en smed i morgen og får ham ud og kigge på mit system.
Det er virkelig træls med sådan noget teknik, når man slet ikke har forstand på det.

Igen tak for hjælpen. Bh. Margit

Velbekom    Jeg forstår ikke hvorfor der er to pumper på anlægget - en pumpe med den rette kapacitet burde kunne klare det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis