Isolering af muret garage fra 1965 væg og loft

Hej alle sammen

jeg er ved at planlægge at isolere vores garage.
i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Garagen er lavet på den måde at der er muret en mur op (enkel række mursten), og på den der ligger der en regel ca 20x10cm i hele murens længde, hvorpå at tagspærene er sat fast. (det samme gælder for huset) den er bygget i 1965.
Fra kanten af socklen og op til murens afslutnign (der hvor reglen ligger er der 210cm) der er lave ca 2 søjler til at forstærke muren yderligt de er ca 20x20cm

jeg forestiller mig at lave et loft hvor muren stopper og reglen begynder, men hvordan isolere jeg det bedst.

1: kan jeg isolere helt ud til reglen?

2: ved vægen tænker jeg på at lave et skelet der hvor min sokkel stopper (ca 180 mm isolering)men ved her understøtter kan der kun være 50 mm isolering så, er det nok?

3: hvilken slags isolering vil i bruge, tænker lidt på at bruge papiruld?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om 50mm er nok, er jo et spørgsmål om hvad rummet skal bruges til, og om der skal være varme på heletiden.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Det er kun ved stolperne der vil komme 50mm, resten af væggen vil der komme 180mm isolering tænker jeg, det er mere om de 50mm ved stolperne vil skabe problemer eller jeg skal lave det på en anden måde og isolere stolperne med måske 100 mm , tænker at der kommer varme på derude hele tiden.
så 200-300 mm i loftet og 180 mm i væggen, også kun 50 mm foran stolperne.

BR
    Ronnie
Hej

Er der en der kan svare på om jeg må isolere helt ud til bjælken der hviler oven på muren? (der hvor elledning er sat fast..)

Min ide var at loftet skulle gå op til hvor muren stopper og bjælken starter.

Vil bruge papiruld som isolering!

BR
     Manley
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis