Surround højtalere til alm. højtaler udgang

Surround sæt med aktiv subwuffer (den skal have 220 v ) til alm. højtaler udgang, på min forstærker.Kan det lade sig gøre?
V.h Jørn
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke umiddelbart.

Den skal tilsluttes direkte til en lydklilde (Cd-spiller, TV, PC, mv).

Ellers skal du vist i gang med loddekolben så du "bypasser" aktivdelen i Subben. Om det bliver godt aner jeg dog ikke ;) Til gengæld skal den ikke have strøm mere så ;)
Hvordan lægger man et billede op
Jørn
Hvorfor vil du sætte den til på udgangen af forstærker og ikke bruge linjesignalet?

Du kan sagtens køre linjesignal til dem begge samtidigt, og få lyd ud af begge set, hvis det er det øvelsen går ud på.

Ellers må du lige beskrive hvad du ønsker at opnå som slutresultat, det er ikke helt tydeligt. 

Elektronikteknikeren
Jeg er lidt dum (også) på det her, linjesignal til dem begge samtidigt, og få lyd ud af begge set, mener du en udgange på forstærkeren. istedet for højtaler udgangen. Vh. Jørn
Annonce
Forklar først hvad du ønsker at nå frem til med det hele.
Hvad hedder den forstærker du har, og hvad hedder surroundsættet?
Har du selv højttalere sat til din forstærker i forvejen?
Hvor mange højttalere er med i surroundsættet? 

Elektronikteknikeren
Mit mål er at kunne slutte mit min subwuffer (aktive) til mit anlæg. Forklar mig lige hvad et linjesignalet?, er det signalet fra et par udgange, på min network reciver, det er en Yamaha R-N303D. På forhånd tak for al ulejligheden. Vh.Jørn
Linjesignal er signalet før det bliver forstærket op. Dvs signalet som kommer direkte fra lydkilden, via phono eller Jack stik for at nævne et par eksempler. 
Kig efter "pre out" bag på din yamaha. Eller sub out.
Disse typer udgange kan forbindes med almindelig phonokabler til din indgangen på din aktive sub. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis