Tætning af overgange?

Hej alle

Da jeg er lidt af en hus-nybegynder, har jeg et nok ret simpelt spørgsmål 😬

Jeg har et gammelt sommerhus fra 50’erne, hvor træbeklædningen på væggene i udestuen ikke slutter tæt mod loft og gulv. Dvs. at diverse insekter(myrer især) invaderer gennem sprækkerne. Kan man gøre noget for at blokere hullerne? Jeg vil helst ikke ud i at lave helt ny beklædning.)
Fylde ud med noget?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb  10 tuber fugemasse og fug langs loft og gulv overalt. Køb nogle fladelister og knald dem på. Så er der ro!

 

Det er bliver naturligvis pænt hvis du følger rådet fra Uldal. Men hvis du har myrer så kommer de ind uanset hvordan du tætner. Så samtidig ville jeg sætte et par myrelokkedåser, og så fylde dem op efter behov begynd allerede her i tidlig forår hvor myreboet ikke er så kraftig
Myrerne henter foder i lokkedåsen og bruger det til at fodre larver med. Så uddør boet et stykke tid.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nåååå - fokuserede ikke lige på myrer. De kan bo i dine vægge, så det er også udefra du skal “lokke”. Ps myrer hader kaustisk soda.

 

Hej begge

​Tak for svar!

Jeg har haft en skadedyrsbekæmper ude i fht myrerne. Derefter må jeg igang med fugemassen og listerne.

Gode råd, tak!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis