Håndvask i stedet for Bidet

Hej,
Har købt et hus, hvor et badeværelse har et bidet, men ingen håndvask. Jeg tænker at få fjernet bidet og installeret håndvask - det kan man vel godt?
Er det VVS'er man skal have til fjernelse af bidet og installering af håndvask?
Og tømrer til installere skab under?
Murer til at lægge fliser efter bidet?

Hvad render sådan noget ca. op i (udover materialer)? Er ca. 3.000 realistisk?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kr. 3.000,- kommer du ikke langt med med 3 forskellige håndværkere. Hvis du kan bruge de eksisterende tilslutninger fra bidetet - og at der er separate afspærringsventiler på varmt- og koldt vand, er der ikke noget i vejen for at du selv udførte arbejdet - det er helt lovligt.

Søren O
Det kan man ikke gætte på. Der er mange ubekendte faktorer.
Har du samme typer fliser eller kan man få dem?
Skal afløbsrøret hugges fri og føres op i væggen?
Kan fliser laves af andre typer da det tilsyneladende synsmæssig dækkes af skabet?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
telebox skrev den 05-03-2020 22:44:37

Okay, men hvad er så realistisk - 6.000, 10.000? Går ud fra at jeg skal have alle 3 ud. Jeg kan ikke selv lave det - er ikke gør det selv :-)

 Selvfølgelig kan du lave det meste selv (medmindre du er ingeniør?   )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg undrer mig over at lave et bidet og wc, men ikke en håndvask... det har da været "lækkert" at besøge de mennesker der har boet der gennem tiden  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
tænker at du nok kan springe tømmeren over, hvis du spørger mureren elller vvs'eren pænt om han ikke vil bore de 2 huller der skal til for at hænge skabet op
PinkHenrik skrev den 06-03-2020 18:39:10

Jeg undrer mig over at lave et bidet og wc, men ikke en håndvask... det har da været "lækkert" at besøge de mennesker der har boet der gennem tiden  

 Jeg kommer faktisk i tanker om et hjem jeg besøgte nogle gange først i 80'erne.. det var et renoveret "landsted" med "gildesal und alles" - gæstebadeværelse og toilet til gildesalen var ok.. men det der hørte til forældresoveværelset, er jeg faktisk 99% sikker på ikke havde en håndvask - der var bruseniche, toilet og bidet.. 
Nu var det ikke et sted "vi unge måtte komme" (men kunne vel ikke lade være med at være nysgerrige  ) så det har højest været et par gange, jeg har været i det rum.. men gyser da ved tanken om, at jeg ikke kan erindre en håndvask   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis