Ovn varmer ikke godt

Jeg har en Whirlpool ovn som varmer lidt underligt.

Jeg testede den her for nylig ved at lægge et stegetermometer midt i ovnen og ellers måle temperaturen.

Ved alm. over/under varme, og ovnen sat på 200 grader kom den op på 120 grader. Herefter satte jeg temperaturen til max, 250 grader. Det fik termometeret til at snige sig op på 150-160 grader.

Så kan jeg bedre forstå at min mad aldrig føles færdig, selv efter dobbelt bagetid.

Jeg prøvede så lige at måle den på varmluft også. Ovnen sat på 200 grader, og termometeret ramte også 200 grader.

Kan det være et varmelegeme der er gået? Og hvordan finder jeg ud af det? Det virker umiddelbart nemt at skifte selv, så hvis jeg kan nøjes med det er det jo noget smartere end at købe en ny ovn.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du med varmelegemer mener dem til over- og undervarme, kan du nemt kontrollere dem. tænd ovnen og mærk på bund og top på ovnen. Hvis de er varme virker varmelegemerne. Hvis der er to varmelegemer i under- og overvarme, kan der være fejl på dem. Det kræver en måling.

fase
det er sikkert det nederste vml der er defekt .prøv og start oven på over og under varme .mærk efter 2 min om bunden er blevet varm .hvis den ikke er det er vml sikkert defekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis