Opsætning af "skråvæg" ved kældertrappe ? (Billeder)

Hejsa, håber nogen kan hjælpe lidt her !

Står og skal have lavet en væg ved kældertrappen med en dør i så der bliver lukket fra kælder til stue-etage.

Problemet er at jeg gerne vil lave den skrå så den følger kældertrappen så jeg kan have en lille vinkælder under trappen eller lign.

1. Valg af materiale, tænker gips er langt det nemmeste og bedste (letvægts)? Men af ren nysgerrighed, kan det lade sig gøre at lave sådan en i f.eks mursten eller gasbeton ?

2. For mig at se er det kun den skrå del der er problemet, det andet kan jo bare gøres fast i vægge, gulv og loft - men hvordan understøttes den skrå væg som bare kommer til at "hænge" frit der ?

FØR:
EFTER:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare et spørgsmål om at sætte en rem uden på vangen fra top til bund, der lodret flugter med den rem der skal i loftet? (i en tykkelse som det stolpen rager ud fra vangen) Jeg ville så beklæde det med fer-og not brædder - eller evt. en form for byggeplade. Jeg ville ikke bruge gips for en trappe giver sig ret meget, og den bliver svær at stive af. 

Mvh Troels
Jo det giver mening. Eneste udfordring er så at trappen er lidt mindre end hullet den sidder i hvis du forstår, så der er et mellemrum imellem trappen og loftet i kælderen - Men det tænker jeg kan løses med nogle tykkere stykker træ eller lign. :)?

 Nåh ja de kan godt give sig lidt, tak for idéen med brædder i stedet :)
Hvor stort er mellemrummet?

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Hvorfor laver du ikke en væg, som følger hullet i etageadskillelsen uden at tage hensyn til trappens bredde. I den væg sætter du en dør ind til trappen og en dør til rummet under trappen. Hvis du lader dørene være udadgående, kan du bruge døre der er lige høje, så det  bare ligner to døre. Inden under den til vinkælderen kan du lave en afskærmning, som ikke kan ses fra rummet.

fase
Du skal endelig lade væggen følge hullet i loftet. Ellers får du ikke plads til din hånd på håndlisten. Det er ret enkelt at sætte f.eks. en 95 mm regler skrå op langs trappen, og så væggen uden på denne. Det skal nok flugte med overside af trappevange da du ellers får en upraktisk hylde der samler støv langs trappevangen.
Men en hel væg med 2 døre i er da at foretrække.
Er der åbne trin i trappen skal du nok have lavet bund i den også, eller lukke det lodrette stykke ved hvert trin ( stødtrin )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis