Kommentarer til projekt: Rundt bord

Her samles kommentarer til projektet: Rundt bord

Kommentarer vises både her og på projektet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Super flot bord samt fint arbejde.
Vores egetræsbord har aldrig fået andet end sæbe og der er ingen problemer og det er næsten 20 år.
Tak for de pæne ord.
Indtil nu går det fint med sæbebehandlingen. @Kaffemanden: Når I giver sæbe, giver I så både oversiden og undersiden, eller kun oversiden? Indtil nu har jeg givet begge sider for at undgå at det slår sig men det er jo lidt bøvlet at give undersiden.
Jeg har kun givet oversiden samt kanter.
Nej, planerne var ikke så skæve at jeg var nød til at høvle så meget af. Jeg syntes at 40 mm til birdpladen var alt for tykt, derfor gik jeg ned på 30 mm. Det ville også havde blevet meget tungt, jeg kan kun lige akkurat flytte det alene som det er nu. 
Jeg synes faktisk at din efterbehandling nummer 2, gør bordet endnu flottere, så klap dig selv på skulderen med resultatet   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 07-01-2021 16:50:26

Jeg synes faktisk at din efterbehandling nummer 2, gør bordet endnu flottere, så klap dig selv på skulderen med resultatet   

Det er jeg så ikke enig i! :-)

Jeg havde til hensigt at lave et lignende bord i bøg men kunne ikke finde en plade.
Jeg fandt dog et lidt ovalt brugt spisebord som jeg kortede
Og faktisk er jeg nu glad for den ovale facon for i modsætning til de fleste brugte borde er 135 cm bredt og 145 cm langt. Det skal bruges i forbindelse med at vi har opgivet sofaen som ingen vil sidde i og derfor erstattet af 5 Stresses stole
Nu har jeg så bare en Stresses sofa til overs. 

Jeg vender stadig tilbage til dit flotte bord fordi det er til stor inspiration, og der er særlig 2 ting jeg vil rose dig for:

1: Affasningen langs kanten er både elegant og omhyggelig udført. Du har forenet det etiske med det håndværksmæssige korrekte.

2: Skruehullerne i den tilbagetrukne sarg der tillader at træet kan arbejde uafhængig af luftfugtigheden. Du har forstået hvordan træ arbejder.

Nu mangler jeg bare et sidste billede som viser det ultimative resultat - der mangler stadig opdækningen med de saftige bøffer og de velskænkede fadbamser.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis