Epoxymaling og silikone

Vores ene badeværelse skal have en tur, i og med at det er børnenes badeværelse, der ikke sætter den store pris på æstetik gider jeg ikke gøre det helt store da huset også skal sælges inden for en årrække.

Pt. er der glatte fliser som på billedet, som jeg påtænkte at male over med epoxymaling eventuelt fra Vespox.

Fliserne bliver ikke brækket op og der bliver ikke lagt nye fliser ovenpå.

1. Kan epoxymalingen binde til glatte fliser som på billedet eller kræver de en forbehandling?

2. I og med at det er et badeværelse er der jo en del silikonefuger rundt omkring, skal disse fjernes først og erstattes af akryl eller lignende? Eller kan man overmale silikonen med epoxy?

Tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har godt nok ikke den store respekt for påvirkning af dine børns æstetiske udvikling.  

For at tage det vigtigste: Du kan ikke overmale silikone med epoxy.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
total overkill, det er et toilet hvor man er 10 min. om dagen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
larsen56 skrev den 04-03-2020 16:10:45

total overkill, det er et toilet hvor man er 10 min. om dagen.

Det var da et totalt ligegyldigt og overflødigt svar. Jeg håber du i det mindste fik noget ud af at skrive det. 

Der er ingen grund til at kaste penge og tid i badeværelset hvis det fungerer.

Det ser rimeligt nyt ud, så brug det til det er slidt op. Så kan du altid til den tid tage stilling til hvad I ønsker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
brug pengene på 2 brugte cross maskiner, det vil give oplevelser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
1. Fliserne skal slibes først og grundes
2. Du skal fjerne alle fuger først, så skal du have fat på noget silikone dræber du putter i den færdigblandet epoxy så den hæfter på den rest silikonen der er. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 04-03-2020 22:16:08

1. Fliserne skal slibes først og grundes
2. Du skal fjerne alle fuger først, så skal du have fat på noget silikone dræber du putter i den færdigblandet epoxy så den hæfter på den rest silikonen der er.

Tak for råd.

 Er der noget specifikt man skal bruge i stedet for silikonenfugen, eller er en akrylfuge fint?

Jeg ville bruge silikone igen når epoxyen er hærdet, der er noget anti mugmiddel i.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også