Fugtspærre mellem jord og sokkel?

Hejsa.
Vi har lige fået lavet et skur på vores grund. Grunden hælder rigtig meget så bagtil, hvor skuret slutter er der en høj sokkel. Der skal på et tidspunkt belægning rundt om, men nu er der jord. Og jeg er ved at ligge mere jord på for at udligne en del inden flisebelægningen starter. Når der kommer fliser skal der selvfølgelig være stenbed rundt som hjælper på vandet. Men vil det være en ide at ligge et eller andet som dug under jorden, der hvor jorden “møder” soklen på skuret? Og i så fald, hvad skal man bruge? Jeg har læst om grundmursplader, men de kommer kun i rigtig mange meter, og jeg skal bruge maks 2. Har i et godt fif? :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan fylde op med grus eller måske bruge terrænbatts - dels for vandets skyld men også for at have en buffer mellem jorden og soklen, så jorden ikke trykker soklen udad. 

Mvh Troels
Hvor bor du? Jeg har vist et par m grundmursplade i garage. Men ellers grus, og eventuelt isolering mod soklen (med dræn render).
Tak for svar, folkens! Det med terrænbatts ligner en ret god ide! Tak! Og når i siger “grus”, hvad er det så? Jeg er ikke så handy, men terrænbatts kunne jeg Google mig til :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis