Lydgener fra nabo

Hej, vi har på nuværende tidspunkt en rå murstensvæg til nabolejligheden og der er meget lydt mellem lejlighederne. Mit spørgsmål går på, hvad der vil være den mest effektive måde at lydisolere væggen på. Vi vil selvfølgelig helst tage så lidt af værelsets størrelse som muligt.

​​Vil det være nok, at fylde huller i væggen ud og pudse den op eller skal der en væg med hulrum op?

Jeg tror umiddelbart mest på det sidste. Hvis der skal sættes en væg med hulrum op, hvad vil så lydisolere mest? En bestemt slags Rockwool og en bestemt slags gips?

På forhånd tak
Daniel

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Daniel. For en del år siden, lavede vi en gipsvæg i min mors rækkehus, som hjalp gevaldigt på problemet. Inden havde hun store gener, bare naboen sad i sofaen og snakkede, mens hun nu aldrig hører noget.
Vi lavede en gipsvæg med stålskelet og isolering.. som jeg husker det, er det vigtigt at skelettet ikke rører muren, da lyden ellers transporteres den vej.. men det er der måske en tømrer der kan svare på herinde.. det samme vedr. isolering.. kan desværre ikke helt huske hvordan vi lavede det, men det hjalp i hvert fald, og det var ret nemt.. 😊
Det skulle være mere effektiv med to lag gips, i forskellig tykkelse, og så noget tung isolering, som eks Rockwool terræn bats. 50 mm tykkelse.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis