Ophæng køkkenskabe på gipsvæg

Hej
Vi er ved at lave nyt køkken og den ene væg er en gipsvæg. Der gamle køkken har været sat op med nogle specielle skruer, der nærmest ligner metalrør, som stort set har været umulige at få ud af væggen. Der er gips på den ene væg, og forventeligt mursten bag (med 10 cm hulrum).
Da skabene skal kunne bære en del, er jeg ikke helt klar over hvad der holder bedst. Det er et ikeakøkken og de monteres på skinner der skrues op.

Har en af jer et godt forslag?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det lorte ikea skinne system. UNDSKYLD jeg prøver lige lidt mere diplomatisk.
Det specielle Ikea skinne system er så ufleksibel at det ikke er nemt at sætte på ustabil væg.
Det vil under alle omstændigheder være nødvendigt at finde systemet i gips pladernes forskalling. Når du kender højden på skabe kan du slå dykker i væggen. dermed mærker du nemt om der er hulrum. Du flytter 5 cm o.s.v. indtil du finder forskalling. Så prøver du 30 eller 40 cm derfra og til sidst kender du alle forskallinger. Hvis ikke huller i beslag passer til forskalling så må du bore et nyt i beslaget.
Her kan der skrues almindelige 5 mm træskruer i og et enkelt kan stort set holde hvert skab. Men du laver alligevel et par rawlplugs og skruer mere i hvert beslag. Der er forskellige gips plugs så det er bare at vælge nogen.
Hvis du bliver sikker på at der er mursten 10 cm bag gips kan de jo også bruge lange karmskruer. Det kan være denne type LINK De kræver så et mindst lige så langt 6 mm bor og så skær de selv gevind i mursten, og der skal ikke bruges plugs

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Det prøver jeg 🙂👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også