SmartHome - lav hastighed, hybridbredbånd eller 4G

Spørgsmål til IT-begavet folk,
Jeg har fået bygget mig et hus, lagt en del netkabler de forskellige steder i huset (værelserne, tv'er, kontoret, etc). Først efter at have bygget finder jeg ud at de eneste jeg kan få er yousee med 15Mbit, hvilket er ret lille hastighed må man sige nu til dage. Jeg er derfor ret meget i tvivl hvad jeg skal gøre og om jeg skal have lavet et stik i huset eller om jeg bare skal køre det hele på 4G. Det skal siges, at vi ikke streamer så meget (men det kan tænkes at der bliver streamet meget mere i fremtiden). Jeg skal selvfølgelig have en hub og masser smart home ting i huset, overvågning, alarm, varmestyring og andet.Så jeg har nok behov for et stabil internet, og ved ikke om jeg bare kan nøjes med en 4G med tilpas mange i gb. Kan også se at yousee tilbyder hybridbredbånd. Er der nogen af jer, der har været i samme situation, dvs. bor et sted hvor bredbånd er meget dårlig?


Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har udelukkende internet via 4G. Du kan se på kortet hvor langt du har til nærmeste mast på www.mastedatabasen.dk/

og købe en antenne hos av-connection

Jeg har købt en 4G router hos telmore HUAWEI B618

Jeg får normalt ml. 25 og 50 Mbit og nogengange op til 80 Mbit. Det er nok til 4K streaming.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis