Løseligt prisoverslag på renovering?

Jeg har kigget lidt på denne ejendom. Er der nogen i denne gruppe der kan sige om man kommer nogle vegne med 2-300.000 eller der skal meget mere til? bare sådan vurderet ud fra billeder selvfølgelig.

https://www.vkst-ejendomsmaegler.dk/sag/819083

Og jeg tænker kun på stuehuset.

Jeg tænker ikke fancy hjem på nogen måde. Bare simpelt klikgulv, malede vægge, varme måske udskift med en varmepumpe luft til luft, i stedet for alle de gamle rør. Og så en el-vandvarmer. Nye vinduer måske. 1. salen måske lukkes af med lem,vil jeg ikke have brug for til andet end opmagasinering i 1. omgang. nyt køkken og bad billigt ikea begge dele. Eller tilsvarende. Eller skal man hurtig regne med ½ mille for at det bliver nogenlunde. 
Jeg har kigget lidt på denne ejendom. Er der nogen... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er jagt eller fritidslandbrug der har prioritet er ligegyldig. For dig er det arealet der har værdi, så tilbage står hvad du skal betale for "slottet".  

Undersøg hvad tilsvarende ejendomme på egnen sælges for og find også ud af hvor lang liggetiden har været.

Med det i hånden kan du indlede forhandlingerne. Mød op med lang pessimistisk liste over hvad der skal udbedres før huset er beboelig og imødekommer dagens krav og standarder.

Husets klimaskal kan være i udmærket stand, så en nedrivning vil for altid være en kulturhistorisk forringelse. Disse værdier er vanskelige at prissætte, men værdsættes af flere og flere der flytter på landet.

Derfor er det ikke altid økonomisk bedst at nedrive en tilsyneladende kondemneringmoden ejendom og bygge nyt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Når du allerede driver lidt fritids landbrug har du også en fornemmelse for om " der er penge i det " Jeg har for mange år siden drevet ca. 30 ha med kornavl. Det gav underskud hvert eneste år.
Man skulle ellers ikke tro det kunne lade sig gøre. Det er da "bare" at smide en kerne i jorden og så høste 30 kerner om efteråret. Det kan da kun give penge. Ironi i dette afsnit kan forekomme.
Så har man andre muligheder som er mere arbejds krævende så kan der måske være penge i det. Her i Jylland kartofler, måske grønsager eller juletræer.
En af vore venner drev fødegården i mange år som fritids. Lidt kødkvæg, Frit gående grise m.m. Men da han blev ældre lejede han det hele ud til 2 større nabogårde, og det var ført der det gav nul arbejde og flere penge.
Det er nok ikke det rigtige sted du spørger når det drejer sig om håndværker udgifter. De fleste LDS / GDS har allergi over for regninger, moms og andet djævelskab.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rantzau skrev den 03-03-2020 20:54:54

Om det er jagt eller fritidslandbrug der har prioritet er ligegyldig. For dig er det arealet der har værdi, så tilbage står hvad du skal betale for "slottet".  

Undersøg hvad tilsvarende ejendomme på egnen sælges for og find også ud af hvor lang liggetiden har været.

Med det i hånden kan du indlede forhandlingerne. Mød op med lang pessimistisk liste over hvad der skal udbedres før huset er beboelig og imødekommer dagens krav og standarder.

Husets klimaskal kan være i udmærket stand, så en nedrivning vil for altid være en kulturhistorisk forringelse. Disse værdier er vanskelige at prissætte, men værdsættes af flere og flere der flytter på landet.

Derfor er det ikke altid økonomisk bedst at nedrive en tilsyneladende kondemneringmoden ejendom og bygge nyt.

 Undskyld - her er der ikke tale om noget som helst kulturbevaringsværdigt!! 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er du håndværker? Det der er da intet mindre end et hus klar til nedrivning.

At renoverer den ser uoverskueligt, og dyrt, ud. 

Mvh. Christian M
 

Helt så enkelt er det ikke Natur og Christian M
.
Ud fra billedet at dømme er der mange tegn på at huset er fra perioden hvor bevægelsen "Bedre Byggestil" var meget udbredt. Kulturarvstyrelsen har uddybende litteratur om emnet.

Jord er værdifuldt på Sjælland, men ikke nødvendigvis til landbrug. Landsbyen hvor jeg bor har undergået en markant forandring i sidste 35 år.

I dag der der ingen landbrug tilbage. Alle arealer er enten omlagt til heste- og fårehold eller som hobbylandbrug, men jagt spiller en stadig større økonomisk rolle.

Skolen er lukket fordi der i de sidste 20 år ingen børnefamilier er flyttet hertil. I dag er det familier hvor børnene er flyttet hjemmefra der flytter hertil med et økonomisk overskud der skal bruges på deres livsstil nu hvor der er blevet luft i budgettet.

Seneste eksempel var sidste år hvor en naboejendom blev solgt for kr. 9.000.000 med en liggetid på under en måned. Ejendommen var restaureret i samarbejde med Kulturarvstyrelsen med stor hensyn til de kulturelle, historiske og arkitektoniske værdier.

Til sammenligning ligger der et stykke væk en tilsvarende ejendom m.h.t. kvadratmeter, men renoveret - skal jeg være neutral og sige, med Bauhaus og Silvans standardløsninger.

Ejendomme har indtil nu haft en liggetid på 4 år, og trods talrige prisnedsættelser har der ikke været en eneste fremvisning i flere år.

Jorden er lige præcis under hvad der kræves for at drive jagt, og selv om udbudsprisen er på under det halve af ovennævnte, er der ingen interesse for ejendommen

Om samme tendens er gældende i Hårløv skal jeg ikke kunne sige, men priserne på jagtlejen er også der stigende. Det kan jeg med garanti bekræfte.

Derfor vil jeg råde trådstarter at gøre sig nøje overvejeler inden nedbrydnings hammeren slippes løs.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Rantzau skrev den 06-03-2020 19:13:22

Helt så enkelt er det ikke Natur og Christian M
.
Ud fra billedet at dømme er der mange tegn på at huset er fra perioden hvor bevægelsen "Bedre Byggestil" var meget udbredt. Kulturarvstyrelsen har uddybende litteratur om emnet.

Jord er værdifuldt på Sjælland, men ikke nødvendigvis til landbrug. Landsbyen hvor jeg bor har undergået en markant forandring i sidste 35 år.

I dag der der ingen landbrug tilbage. Alle arealer er enten omlagt til heste- og fårehold eller som hobbylandbrug, men jagt spiller en stadig større økonomisk rolle.

Skolen er lukket fordi der i de sidste 20 år ingen børnefamilier er flyttet hertil. I dag er det familier hvor børnene er flyttet hjemmefra der flytter hertil med et økonomisk overskud der skal bruges på deres livsstil nu hvor der er blevet luft i budgettet.

Seneste eksempel var sidste år hvor en naboejendom blev solgt for kr. 9.000.000 med en liggetid på under en måned. Ejendommen var restaureret i samarbejde med Kulturarvstyrelsen med stor hensyn til de kulturelle, historiske og arkitektoniske værdier.

Til sammenligning ligger der et stykke væk en tilsvarende ejendom m.h.t. kvadratmeter, men renoveret - skal jeg være neutral og sige, med Bauhaus og Silvans standardløsninger.

Ejendomme har indtil nu haft en liggetid på 4 år, og trods talrige prisnedsættelser har der ikke været en eneste fremvisning i flere år.

Jorden er lige præcis under hvad der kræves for at drive jagt, og selv om udbudsprisen er på under det halve af ovennævnte, er der ingen interesse for ejendommen

Om samme tendens er gældende i Hårløv skal jeg ikke kunne sige, men priserne på jagtlejen er også der stigende. Det kan jeg med garanti bekræfte.

Derfor vil jeg råde trådstarter at gøre sig nøje overvejeler inden nedbrydnings hammeren slippes løs.

 Med al respekt @Rantzau - dette "bygningsværk bliver kun mere værd ved at blive revet ned og bygget op på ny - en renovering vil være at kaste penge i et dybt sort hul - god byggeskik eller ej..

Den ejendom du taler om, der er renoveret, havde sikkert været solgt til en ok pris nu, hvis "lortet" var blevet jævnet med kloden, og der var sat noget stilmæssigt pænt..
N.B. her taler jeg IKKE for at lave en funkisvilla, eller en "smart i en fart, med fladt paptag" - men et gedigent hus, der passer ind i omgivelserne, og har en drifts/vedligeholdelsesudgift, som kan betales af mennesker, der ikke har en guldbarre skubbet op et vist sted..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er ikke enig Natur.

Jeg husker godt de mange og besværlige udfordringer naboen havde i de 20 år de boede her. De var almindelige lønmodtagere som havde prioriteret anderledes.

Når jeg stadig råder trådstarter til at tænke sig nøje om inden nedbrydnings hammeren slippes løs, skyldes det ikke kun her og nu gevinsten. Hverken du eller jeg ved hvilken tidshorisont trådstarter operere med.

Som bekendt er det svært at spå - især om fremtiden.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også