Løseligt prisoverslag på renovering?

Jeg har kigget lidt på denne ejendom. Er der nogen i denne gruppe der kan sige om man kommer nogle vegne med 2-300.000 eller der skal meget mere til? bare sådan vurderet ud fra billeder selvfølgelig.

https://www.vkst-ejendomsmaegler.dk/sag/819083

Og jeg tænker kun på stuehuset.

Jeg tænker ikke fancy hjem på nogen måde. Bare simpelt klikgulv, malede vægge, varme måske udskift med en varmepumpe luft til luft, i stedet for alle de gamle rør. Og så en el-vandvarmer. Nye vinduer måske. 1. salen måske lukkes af med lem,vil jeg ikke have brug for til andet end opmagasinering i 1. omgang. nyt køkken og bad billigt ikea begge dele. Eller tilsvarende. Eller skal man hurtig regne med ½ mille for at det bliver nogenlunde. 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Laver du det selv, og er der kun materiale udgifter, eller er det til håndværker løn også ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det vil nok være en del håndværker ind over. Især hvad angår mur, vvs, el, lettere arbejdere, som maling og ligge et klikgulv og opsætte loftplader kan jeg nok. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke du kommer langt for det beløb..
En bygning i den stand burde enten væltes, eller totalrenoveres (hvis du spørger mig).

Vi har renoveret en murermestervilla fra 1925, som var i væsentlig bedre stand.
Da vi først kom igang, var en del af VVS-installationerne færdige, og vi endte med at lave gulvvarme i det hele, og trække alt nyt.. Det samme i forhold til el.... Alt puds faldt af væggene da tapet skulle af - jeg kunne blive ved.. Vi ville have renoveret vores for omkring 300-400.000,- men er endt i 1.100.000 (vi endte så også med at gå all in - plankegulve, nyt VVS, nyt el, ny tilbygning, nyt tag, nye vinduer... halvt håndværker - halvt eget arbejde)

Hvis du selv laver alt, så kan du godt "sminke" det for 200-300.000,-... Men hvis du spørger mig, bliver det aldrig rigtig godt..
Hvis man først begynder på sådan et projekt, kommer der SÅ MANGE situationer, hvor man også lige burde skifte et rør, en ledning eller noget andet - og til sidst kan man lige så godt skifte det hele..

RETTELSE: Så lige at grundplan er 74 m2 - det kan du muligvis godt lave for det angivne beløb.. Hvis vi også snakker første salen, så vil jeg vurdere prisen er dobbelt op.. Hvad med vinduer, tag osv ... ? og hvad med indretningen - vil I ændre på den ? 
Ja arealet er jo ikke så stort. Med hensyn til indretning tænker jeg at den entre ved badeværelset slås sammen med badeværelset og så ellers kun en indgang. Trappen op flyttes til stuen/værelset ved siden af. Og ja jeg tænker nemlig bare "sminke" det lidt. Men det er nok også tosset fremtidsset. 

Men ja tænker også om det var bedre bare at sige nedrivning og bygge helt nyt. Men så er det jo hvert fald en mille. Nej der bliver nok ikke råd lige meget hvad :)

Var bare lidt nysgerrig :) Ved ikke stand på vinduer og tag. Har slet ikke set på den da jeg nok antager det økonomisk er mig umuligt når alt kommer til alt. :) Men tak for input! :) 

Jeg synes godt nok det er dyrt for sådan en ejendom i den stand i Hårlev.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Man skal huske på at selve landbrugsjorden jo hvert fald er de 1,5-1,8 stykker vil jeg vurdere. Der er ialt knap 12 ha. inkl. bygninger. og 9-10 stykker dyrkes og så noget fast græs. 
Landbrugsjorden er ikke nødvendigvis ret meget værd.... Dels er der område hvor den er faldet kraftigt pga landbrugskrise, generelt. Og dels handler det om den jord der er kan drives sammen med andre jordstykker.

I den henseende ville jeg snakke med mægleren om hvad jorden (den dyrkbare del) vil kunne sælges fra til helt realistisk. Om du så vil gøre det eller ej er en anden sag.

Udfra det kan du jo så vurdere på om "grunden med maskinhus" er så meget værd, og vil kunne bære omkostningen til at bygge nyt (min 1,5 mill og realistisk 2,0 og op efter.....)

Huset som det ser ud her virker nedslidt.. sikkert hyggeligt, men uden isolering og alt inventar er gammelt... så reelt vil det blive hele huset der skal have en total omgang.. i hvertfald som det optimale...

Ved et salg skal du ikke regne med at et renoveret hus har samme værdi som et nyt på samme størrelse... Driftomkostningerne er bare langt højere.


MVH Njord
Fordelen med den viste ejendom er, at det stort set kun er ydermurene der er værd at bevare, så der kasseres nok ingen brugbare stumper. Du skal regne med al al el, vand og muligvis kloark skal renoveres.

Fordelen ved ejendommen er jorden som er attraktiv for jægere, og går du på jagt ville jeg gå i forhandlinger om prisen da ejendomsmægleren har været en jubeloptimist i beskrivelsen.

Sælger du jorden fra falder brugsværdien betragteligt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er faktisk mest jorden der har min interesse. Ikke som jagt, men som fritidslandbrug. Drømmer om en gård på 20-30 ha. Passer min mord jord ca. 10 km derfra, på mit fødehjem på ca. 4 ha. Og drømmer om at købe lidt større. Men økonomien er svær. Derfor er det her noget af det billigste med jord til. Og en lade. Men stuehuset, ja som det ses ubrugeligt som det er. Så det bliver svært.

Vi har rådet en ung mand som dig til, at..
Enten bo i et par boligcontainere (som er supergode, og koster minimalt kontra nybyg/renovering) i stedet for at tonse renoveringspenge af til noget, der alligevel aldrig bliver godt..
Så kommer man i gang
Eller rykke (undskyld mit franske..) lortet ned, og bygge noget ordenligt..
hvis området kan bære det, er det 100% det bedste.. hvis det skal passe med en arv af jord, så er det nok her i skal tænke..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også