Lægning af 30x60 gulvfliser

Hvis man skal lægge gulvfliser 30x60 med meget skarp kant og vil undgå tanding.
2 spørgsmål til eksperterne.

Kan man med fordel bruge de der atr nivelerings skruer?
Kan man ved små ujævnheder i gulvet rette det i tykkelse på fliseklæb? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliseklæb kan godt bruges som en form for niveallering. Jeg skal både ligge 30x60 og 60x60. Jeg håber disse kan trylle. Har aldrig lagt noget over 25x25. klik.Der er iøvrigt masser videoer på youtube.com om flise lægning.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 02-03-2020 18:56:05

Fliseklæb kan godt bruges som en form for niveallering. Jeg skal både ligge 30x60 og 60x60. Jeg håber disse kan trylle. Har aldrig lagt noget over 25x25. klik.Der er iøvrigt masser videoer på youtube.com om flise lægning.

 Min søn og jeg var 100 på at de 30x60 var easy peasy at lægge.. Men i 1/3 forbandt er der mange steder som skal passe... Og de her fliser er voldsomt skarpe i kanterne... 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ved alle typer fliser er underlaget vigtig. Og ved større fliser er det meget vigtig. Hvis det buer nedad, opad  eller kuvert fald på den ene eller anden led så får du lidt fortanding. Hvis det er små huller har det ingen betydning , medens nogle toppe vil give dig problemer.
Der kan reddes med justerings skruer, men det medfører bare at fliser ikke rører ved lim / gulv på hele området. Det giver skrukke fliser.
Så jeg ville rette op på forhånd hvis der er ned eller opad bue. Er der toppe skal de skrubbes / slibes væk medens små huller ikke kræver behandling
Opretning kan sagtens klare dagen før med fliselim, og en retskinne / vaterpas.
Ellers er det en god ide at bruge tandspartel til limning på både gulvet og bagpå flisen. Det skal trækkes i hver sin retning. Så kan fliser skubbes lidt nedad og stadig have god kontakt på fladen. Og husk at lægge hele gulvet på 1 dag. Så er der mulighed for justeringer fortløbende, og ikke starte op dagen efter med fliser der ikke passer til næste række.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan rette temmelig meget med kile systemet. Men vil klart anbefale at man spartler inden med den opgave du beskriver

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ud fra jeres gode svar vil jeg investere i rls 3d kile system og endnu engang gennemgå alle flader for lunker og buler

håber på succes....det ser ud til at de 2 m2 vi havde lagt bare skal rettes max 1-2 mm..så mon ikke dette kileværk vil kunne gøre det?
Det var sku da en rigtig god ide det med flise klæb på kryds. Men mest på gulvet. Vægfliser kommer vel til at sidde ret langt ude.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også