Indendørs beklædningsplader

Hej

Jeg søger blot et produktnavn.

Dengang jeg var barn i 70'erne og 80'erne, var der mange der brugte nogle beklædningsplader indendørs. Det var store plader, som man kunne få både i lyst og mørkt "træ". I pladerne var der "fræset" riller, som nok skulle ligne en slags fer/not samling,men i virkeligheden bare var et buet spor, hvori man kunne mærke det ru materiale.

Vi havde den f.eks. i køkkenet, hvor det gik fra gulv og op til ca. 1,2-1,5 meters højde. Over det havde vi savsmuldstapet.

Kan nogen give mig et navn eller link på sådan noget?

Mvh Peter
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kaldes blandt andet for fyldningspanel eller vægpanel.

Hellere leje end at bo på gaden.
HARO laver noget der ligner - moderniseret. De tidligere var fiberplader med bakelit og fotograferet trædesign. Deluxe var med tyyyyyyndt finer, begge med spor. De kunne fåes til køkken og bad med flisedesign.

 

Tak for svarene! Og links til billeder! 🙏

Hvor jeg dog savner dem ... En skam man ikke kan få dem længere, de giver mig sådan en ro i sjælen. 😇
Dhad skrev den 02-03-2020 15:39:05

Tak for svarene! Og links til billeder! 🙏

Hvor jeg dog savner dem ... En skam man ikke kan få dem længere, de giver mig sådan en ro i sjælen. 😇

Hele min kælder var beklædt med dem i sin tid. Jeg fik ro i sjælen da de var væk   


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Du kan godt købe dem endnu, se feks her. Men det er jo egentligt sådan noget, man fint selv kan lave, hvis man vil..

Hellere leje end at bo på gaden.
Det er nu vist ikke lige typen som der er link til. Det lignede mere masonite plader og der var limen 1000 vis af kvadrat metre op bag en bænk i køkken f.eks.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man kan købe et utal af selvklæbende folier med træmønster i diverse byggemarkeder. Nogle billige 3mm MDF plader beklædt med folie kunne hurtigt fremtrylle det rette udseende. Det ville heller ikke undre mig, om man kunne finde tapet med et lignende mønster  


Hellere leje end at bo på gaden.
Igen tak for svarene. Men det originale produkt var så fedt, at hverken folier og tapeter eller enddog produkter af højere kvalitet kan erstattet det... :-D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis